همشهری آنلاین: تیم جوانان ایران آخرین بازی خود در شانزدهمین دوره مسابقات جوانان جهان را با شکست مقابل میزبان به پایان برد تا در نهایت با گذشت 8 سال موفق به تکرار مقام ششمی شود که در مسابقات جهانی سال 2003 به آن دست پیدا کرده بود.

volleyball

به گزارش سایت فدراسیون والیبال، در این بازی تیم ایران در حالی بازی برده را به برزیل واگذارکرد که حریف در پایان ست سوم و حتی تا اواخر ست چهارم هم امیدی به پیروزی و رسیدن به مقام پنجمی نداشت و در طول بازی پس از برتری در ست اول ( 25 بر 22 ) در ست‌های دوم و سوم برابر تاکتیک حساب شده تیم ما که با دو تغییر زودهنگام به یک ثبات نسبی رسید، کاملا تسلیم بود و همه چیز تا اواخر ست چهارم هم به کام تیم ما پیش می‌رفت.

تیم ایران که با ترکیب سال افزون، غفور، دهنوی، باقرپور، شیرود قربانی، فیاضی و پویا به میدان برزیل رفته بود خیلی زود دچار دو تغییر اساسی شد . پس از ضعفی که هر دو بازیکن قدرتی دریافت‌کننده ایران در مقابل سرویس بازیکنان حریف از خود نشان دادند، بلافاصله ست کوویچ اقدام به خارج نمودن فیاضی و شیرود کرد و با ورود میرزاجانپور و تاروردی تیم ایران جان تازه‌ای گرفت.

با ورود این دو و حملات موفق غفور از پشت خط و برتری میرزاجانپور در حملات کنار آنتن، تیم ایران خیلی زود خود را به حریف در همان ست اول رساند و توانست با جبران نزدیک به 7 امتیاز اختلاف، در امتیاز 22 بازی را برابر کند . اشتباه میرزاجانپور در کنترل یک توپ با پنجه باعث شد تا برزیلی‌ها با کوبندگی ریکاردو و هوشیاری پاسورشان، ویتور دیاس در این ست جان سالم بدر ببرند.

اوج نمایش تیم راه افتاده ایران از ست دوم بود که با زدن سرویس‌های پرشی موجی از سوی سال افزون، باقرپور و دهنوی و سرویس‌های محکم و پرشی غفور و دهنوی برزیل را زمین‌گیر کرد تا جایی که کاروالیو به اجبار اقدام به چند تعویض بی‌ثمر کرد.

بازی روان تیم ایران که شاید بعد از دو ست بازی برابر صربستان، بهترین بازی تیم ما در این تورنمنت بود در تمامی خطوط به دل می‌نشست و برزیلی‌ها را چاره‌ای جز شکست 25 بر 20 و 25 بر 19 نماند، اما صد حیف و افسوس که باز هم در ادامه راه و به خصوص در امتیازات پایانی ست چهارم همان مشکل همیشگی ضعف دریافت و عدم پوشش مناسب گریبان تیم ما را گرفت و این ست و ست پنجم را با نتایج 25 بر 22 و 15 بر 10 به تیم برزیل واگذار کردیم.

در دیداری که پیروزی در مقابل تیم مدافع عنوان قهرمانی می‌توانست مرهمی بر نرفتن به جمع 4 تیم برتر مسابقات باشد، تیم ایران در میان ناباوری همگان تن به شکستی دیگر داد تا به این واقعیت برسیم که علی‌رغم بدشانسی‌ها و برنامه‌ریزی بد بازی‌ها و کمبود و کاستی‌های موجود، در اندازه‌های این مسابقات خود را تجهیز نکرده بودیم.

کد خبر 142920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز