همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مسائل اداری مربوط به واگذاری کارت‌های اعتباری حل شده است و بانک‌ها به زودی واگذاری این نوع کارت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهند، گفت: برای ثبت نام متقاضیان سامانه مجازی ایجاد می‌شود.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه واگذاری کارت‌های اعتباری خرید 1 میلیون و 500 هزار تومانی کارگران، با اعلام اینکه مسائل اداری و قانونی این طرح هم اکنون حل شده است، گفت: انشاءالله بانک‌های عامل نیز به زودی توزیع آن را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه زمان دقیق واگذاری کارت‌های اعتباری و نحوه تخصیص منابع بانکی آن باید توسط بانک مرکزی مشخص شود، اظهار داشت: وظیفه ما در این طرح، مطالبه منافع کارگران و پیگیری به سرانجام رسیدن کار واگذاری کارت‌های اعتباری است.

شیخ الاسلامی در این ارتباط که آیا در زمان آغاز واگذاری گسترده کارت‌های اعتباری کارگران، هر شخصی که خود را کارگر معرفی کند می‌تواند از مزایای این طرح بهره مند شود؟ بیان داشت: ساز و کار لازم برای این کار تدوین و پیش بینی‌های آن صورت گرفته است، بنابراین امکان اینکه هر کسی بخواهد خود را کارگر معرفی کند وجود ندارد.

وی با تاکید بر این موضوع که بالاخره کارگران مشمول دریافت کارتهای اعتباری شناسایی شده هستند، تصریح کرد: اطلاعات مربوط به مجموعه های کارگری کشور، کارخانجات، شرکت‌ها و جاهایی که به نحوی کارگران در آن مشغول به کار هستند وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تسریع در تحقق واگذاری کارت‌های اعتباری کارگران نیز سامانه رایانه ای پیش بینی شده که افراد بتوانند در آن ثبت نام کنند و کار از آن طریق پیگیری خواهد شد.

به گزارش مهر، واگذاری کارت‌های اعتباری خرید به کارگران در قالب مصوبه شورای عالی اشتغال از سال گذشته مطرح شده است.

تامین 1 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار در قالب کارت‌های اعتباری بانکی و بازپرداخت اقساطی آن به همراه فراهم شدن امکان خرید کالاها و تولیدات داخلی؛ از مهم ترین برنامه‌های مربوط به این مصوبه شورای عالی اشتغال بوده است.

البته در این خصوص برخی نامه نگاری‌ها بین وزرای دولت و رئیس کل بانک مرکزی و همچنین وزراء با رئیس جمهور نیز صورت گرفته که به صورت کلی نتایج این نامه نگاری‌ها تاکنون به آغاز واگذاری گسترده کارتهای اعتباری نیانجامیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا به خبرگزاری مهر اعلام کرده بود که با بانک‌ها در زمینه استفاده از ابزار تامین مالی مرابحه برای کارت‌های اعتباری خرید کارگران به تفاهم رسیده‌اند.

کد خبر 142904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز