همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: 500 هزار مسکن مهر در شهرهای مختلف تا پایان شهریور واگذار می‌شود.

آقای نیکزاد در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: در سال جهاد اقتصادی در مجموع بیش از 750 هزار واحد مسکن مهر شهری بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه 800 هزار واحد روستایی نیز مقاوم سازی و بازسازی می‌شود ،افزود: قرارداد ساخت این واحد‌ها امضا شده است و روند ساخت آنها نیز شتاب چشمگیری دارد.

نیکزاد اظهار داشت: 250 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است که تا پایان سال 100هزار واحد آن به بهره برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خط اعتباری مسکن مهر 42هزار میلیارد تومان است و تاکنون 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر پرداخت شده است و مشکلی وجود ندارد.

نیکزاد با بیان اینکه دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در دست ساخت است، افزود: یک میلیون واحد آن شهری و مربوط به متقاضیان مسکن مهر است.

وزیر راه و شهر سازی گفت: قرار بود پی ریزی و فوندانسیون واحدهای مسکن مهر تا آخر شهریور امسال به پایان برسد که در سال همت مضاعف و کار مضاعف انجام شد.

وی اضافه کرد: ساخت 50 هزار واحد از یکصد هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تا آخر سال انجام می شود و 260 هزار واحد مسکونی روستایی نیز برای مقاوم سازی عقد قرار داده شده است.

نیکزاد تاکید کرد: در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از کشور مشکل پرداخت تسهیلات 100 میلیون ریالی قرض الحسنه برای ساخت مسکن روستایی نداریم.

کد خبر 142838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز