گروه اجتماعی: سند کنترل یکپارچگی مرزها به امضای نماینده ایران و سازمان ملل متحد رسیده است.

فدا حسین مالکی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: سندکنترل بخش شرقی مرزهای ایران به امضا رسیده اما سند بخش غربی‌ نیاز به‌کار کارشناسی بیشتری دارد که به زودی آن هم به امضای طرفین می‌رسد.
این مقام‌مسئول بدون اشاره به مبلغ خاصی اظهار داشت: از سوی سازمان ملل متحد رقمی نیز برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.
وی هدف از اجرای طرح کنترل یکپارچه مرزهای شرقی و غربی را جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی و حتی داخل خاک ایران عنوان کرد.
 دبیر‌ کل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، مبارزه‌ایران را با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه‌ای جهانی دانست و تاکید کرد: کشورهای اروپایی نیز متوجه این موضوع شده‌اند. مالکی، سیاست مجامع بین‌المللی را در حمایت از ایران، سیاست یک بام و دو هوا ذکر کرد و بیان داشت: در مقابل، سیاست ایران به خوبی روشن و شفاف است که سند رسمی آن وجود سه هزار و  ۵۰۰ شهید و ۱۳هزار جانباز است. وی اضافه کرد: سفرای کشور‌های اروپایی و نماینده سازمان ملل متحد با سفر به مرزهای شرقی ایران از نزدیک فعالیتهای ایران را در زمینه مبارزه همه جانبه با قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر مشاهده کرده‌اند. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ابراز داشت: قرارگاه شرق در زمینه مبارزه ‌با مواد مخدر توفیقات خوبی داشته و به همین دلیل شاهد تغییر مسیرهای قاچاقچیان مواد مخدر هستیم.
کنترل قاچاق مواد مخدر از مرزهای آبی  
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین در حاشیه نشست شوراى تامین استان هرمزگان در بندرعباس گفت: با توجه به فعالیت گسترده قرارگاه عملیاتی شرق کشور و کاهش ترانزیت مواد مخدر از این مسیر، کنترل قاچاق مواد مخدر از مرزهای آبی کشور نیز تشدید می‌شود.
 فداحسین مالکى گفت: اگر چه سیاست کشورهای اروپایی و سازمان ملل تاکنون در قبال اقدامات پیشگیرانه جمهوری اسلامی ایران در بحث مقابله با ترانزیت مواد مخدر، سیاست یک بام و دو هواست اما اراده جدی ایران سرانجام سازمان ملل را متقاعد کرد که با پذیرش برنامه های ایران، سند کنترل یکپارچگی مرزها را امضاء نماید.
 وی  تصریح کرد: بدنبال امضای این سند تفاهم و پذیرش تاکتیک راهبردی ایران، مبالغی نیز از سوی سازمان ملل متحد برای اجرایی شدن این طرح اختصاص داده شده است.
مالکی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از استراتژی خود کوتاه نمی‌آید که خوشبختانه طرفهای اروپایی نیز متوجه ضرورت این برنامه شده‌اند و قول همکاری مساعد داده‌اند.
کد خبر 14277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز