همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) صدها پرواز مربوط به روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده را از فرودگاه بزرگ لندن (هیث رو) رلغو کرد.

به گزارش بی بی سی ،تمام پروازهای اروپایی و داخلی بریتیش ایرویز از فرودگاه گتویک در جنوب لندن نیز لغو شده است.

هزاران نفر از مسافران خطوط هوایی بریتانیا (بریتیش ایرویز) به دلیل اعتصاب دو روزه خدمه پروازی باید در جستجوی پروازهای جایگزین دیگری باشند.

بریتیش ایرویز، پس ازشکست مذاکرات با سندیکای کارکنان، اعلام کرد که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 30 و 31 ژانویه هیچ کدام از پروازهای این شرکت از فرودگاه "هیث رو" انجام نخواهد گرفت.

برتیش ایرویز می گوید از اینکه مشتریانش از این اعتصاب به زحمت می افتند، "عمیقا متاسف" است.

اعلام اعتصاب کارکنان پرواز این شرکت هوایی به دنبال اختلاف بر سر حقوق و مرخصی درمانی صورت گرفت.

هشدار برای مسافران

بریتیش ایرویز می گوید"کاملا مصمم" است تا از طریق مذاکره با اتحادیه کارکنان ترابری و خدمات عمومی تا پیش از سه شنبه آینده به راه حلی دست یابد.

 با این وجود، این شرکت هوایی اضافه کرد که می خواهد به مشتریان خود هشدارکافی برای در نظر گرفتن راه های جایگزین برای روزهای اعتصاب بدهد تا زمان کافی برای رزرو پروازهای جایگزین داشته باشند.

مشتریان بریتیش ایرویز که در یکی از روزهای اعتصاب، پرواز دارند، یا می توانند بدون هیچ هزینه اضافی تاریخ پرواز خود را به روز دیگری تغییر بدهند و یا اینکه بلیت خود را پس بدهند و بهای آن را بصورت کامل دریافت کنند.

ویلی والش، مدیر اجرایی بریتیش ایرویز می گوید: "برای اتحادیه خیلی دیر نشده است که از اعتصاب چشم بپوشد و ما نیز همه کوشش خود را برای جایگزین کردن برخی از پروازهای لغو شده به خرج خواهیم داد."

پس از آنکه چهارشنبه شب گذشته مذاکرات بین دو طرف به شکست انجامید، جک دورمی دبیرکل اتحادیه کارکنان ترابری و خدمات عمومی گفت که بریتیش ایرویز با رد پیشنهادات این اتحادیه، نشان داد که نمی تواند منطقی عمل کند.

مرخصی استعلاجی

روی هم رفته، 1300 پرواز در طی این دو روز اعتصاب لغو خواهند شد.

در میان 14000 خدمه پرواز این شرکت، حدود 11000 نفر آنها عضو اتحادیه هستند که 96 درصد این اعضا رای به اعتصاب داده اند.

آنها از شیوه جدید پرداخت حقوق دوران بیماری که 18 ماه پیش اعلام شد، شکایت دارند و می گویند مقررات جدید برای آنها به معنای حاضر شدن بر سرکار در هنگام بیماری است.

در عوض بریتیش ایرویز می گوید چاره ای جز تغییر مقررات برای پایان دادن به میزان بالای غیبت از سرکار به دلیل بیماری نداشته است.

در حال حاضر خدمه پرواز بطور متوسط در هر سال از دوازده روز مرخصی استعلاجی برخوردار هستند در حالی که پیش تر این میزان 22 روز بود.

مزایای کم و نحوه افزایش حقوق و ترفیع نیز از دیگر دلایل این اعتصاب است، اتحادیه از اینکه حقوق پایه کارکنان جدید سالیانه 10.000 پوند است، ناراضی است.

این شرکت در هفته چند پروازنیز بین تهران و لندن دارد.

کد خبر 14276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز