همشهری آنلاین: نمایشگاه خوشنویسی اکو در چهارمین دوره خود پس از تاجیکستان، افغانستان و ایران، نیمه ماه مبارک رمضان (24 مرداد) در کشور ترکیه برپا می‌شود.

به گزارش فارس، این نمایشگاه که به همت مؤسسه فرهنگی اکو و مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی ترکیه (ارسیکا)، در یکی از گالری‌های کاخ موزه دلمه باغچه استانبول افتتاح می‌شود، شامل 100 اثر خوشنویسی از استادان ایران، ترکیه، افغانستان و پاکستان خواهد بود.

قرار است در این دوره از نمایشگاه خوشنویسی اکو، 46 اثر از برترین آثار 37 خوشنویس ایرانی که بیشتر خطوط نستعلیق و شکسته را در برمی‌گیرد، هشت اثر از شش هنرمند افغان، شش اثر از سه هنرمند پاکستانی و 40 اثر از استادان خوشنویسی ترکیه بر دیوارهای گالری کاخ موزه دلمه باغچه بنشیند.

همکاری فرهنگی بین مؤسسه فرهنگی اکو و مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی ترکیه (ارسیکا) در پی تفاهم‌نامه‌ای انجام می‌شود که این دو مؤسسه آبان ماه سال گذشته و به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی امضا کردند.

مؤسسه فرهنگی اکو قصد دارد با برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری در کشورهای عضو اکو ریشه‌های مشترک فرهنگی و هنری این کشورها را تقویت کند و زمینه‌های وحدت فرهنگی این کشورها را دوباره زنده کند.

نمایشگاه‌های خوشنویسی اکو تا به حال با استقبال چشمگیری از سوی مردمان این سرزمین‌ها روبه‌رو شده‌ است.

چهارمین دوره نمایشگاه خوشنویسی اکو روز 24 مرداد همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود و تا اول شهریور در کاخ موزه دلمه باغچه استانبول برپا خواهد بود.

کد خبر 142737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز