سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان عالی‌رتبه نظام، رفتار قبیله‌ای در میدان سیاست و اقتصاد را یکی از نقاط ضعف برشمردند و تاکید کردند که در رفتار قبیله‌ای، تأیید یا تخطئه اقدامات افراد، براساس ماهیت عمل آنها انجام نمی‌شود بلکه انتقاد و یا تعریف از افراد به نحوه وابستگی آنها به قبیله مورد نظر مرتبط است.

حسن کامران

با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم مراقبت همگان برای گرفتار نشدن در بند چنین مناسباتی در جامعه با حسن کامران عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت‌وگو کردیم.

  • با توجه به اشاراتی که رهبر معظم انقلاب نسبت به رفتار قبیله‌ای در فضای سیاسی داشتند نظرتان در این خصوص چیست؟

در این رابطه باید گفت که متأسفانه برخی از گروه‌های سیاسی کشور در رفتار و عملکرد خود انصاف را رعایت نمی‌کنند به این معنا که نقدی منصفانه از پیرامون خود ارائه نمی‌کنند و نقاط ضعف افراد را به‌عنوان ابزاری در جهت منافع خود به‌کار می‌گیرند. از طرفی شاهدیم که همیشه مقام معظم رهبری نسبت به بحث اشرافیگری و زندگی مرفه کارگزاران تذکر می‌دهند و حتی در دیدار کارگزاران نظام نیز فرمودند حداقل در زمان مسئولیت، ساده زندگی کنید. اما با وجود این برخی افراد نسبت به همفکرانشان که خوی اشرافی دارند سکوت اختیار و گاهی هم توجیه می‌کنند که اینگونه توجیه‌‌ها بدتر از گناه است.

  • علت اینگونه مسائل در جامعه چیست؟

علت این مسائل قدرت‌طلبی و دنیا طلبی برخی از گروه‌هاست. برخی از مامسئولین فکر می‌کنیم که صاحب قدرت باید تا قیامت در مسند قدرت ماندگار باشد و چون خوی قدرت‌طلبی در وجود اینگونه افراد رسوخ کرده اربابی برخورد می‌کنند و دارای نگاه اشرافی هستند و اساسا با بداخلاقی رقیب خود را منکوب می‌کنند.

  • راهکار رفع‌شدن این مشکلات در اجتماع چیست؟

تدبیر و تفکر در امور سبب می‌شود که این مشکلات در جامعه مرتفع شود و باید خود را نقد کنیم و سعی داشته باشیم از مطالبات رهبری فاصله نگیریم.

کد خبر 142705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز