2 بازی یک امتیاز؛ این بدترین شروع ممکن برای پرسپولیس و حمید استیلی است؛ آن هم در شرایطی که سرخپوشان مقابل ملوان و شاهین بوشهر اشتباهات فردی و تاکتیکی زیادی داشتند.

فوتبال

حالا این مربی به‌دلیل شکست مقابل تیم شاهین، تحت فشار قرار دارد و این فشار زمانی روی دوش او سنگین‌تر می‌شود که به‌خوبی حس می‌کند تیمش از لحاظ تاکتیکی مشکلات زیادی دارد. استیلی بعد از شکست مقابل شاهین این جمله کلیشه‌ای را که این روزها روی زبان مربیان ناکام می‌چرخد، به زبان آورد: «تیم من را از هفته ششم به بعد ببینید. » این جمله حتی می‌تواند به خود استیلی هم امیدواری بدهد ولی سؤال مهم این است که آیا او به این فکر کرده که 6 بازی 18 امتیاز دارد و آیا استیلی یادش رفته که سرنوشت قهرمانی لیگ در سال‌های اخیر فقط به‌دلیل اختلاف‌های یک یا 2 امتیازی عوض شده است؟

اشتباهات استیلی

حمید درخشان، سرمربی شاهین از همان ابتدا نشان داد که به استحکام خط دفاعی تیمش بیش از هر موضوعی اهمیت می‌دهد و گل نخوردن از پرسپولیس هدف نخست او بود. این مربی اما در نیمه دوم که می‌دانست با گرمای هوا قوای بدنی پرسپولیسی‌ها تحلیل رفته است، به نفرات سرعتی‌اش ماموریت داد که با توپگیری از عقب به دروازه حریف حمله کنند که این حربه جواب داد و مدافعان سرخپوش بارها در کورس با بازیکنان شاهین جا ماندند. در ضمن عناصر خلاق پرسپولیس هم به بازیکنان بیکار زمین تبدیل شده بودند و این همان چیزی بود که سرمربی شاهین می‌خواست تا یک شب درخشان برای بوشهری‌ها رقم بخورد. نوع بازی پرسپولیس در این دیدار باز هم ثابت کرد که تیم‌های استیلی در دفاع تیمی و فردی مشکل دارند.

در این دیدار شاهین بارها از فضای پشت سر علیرضا محمد که عملکرد ضعیفی داشت استفاده کرد و گویا اشتباهات محمد نصرتی و شیث رضایی هم تبدیل به یک سریال تکراری شده است. البته نصرتی مجبور بود فضای پشت سر محمد را هم پوشش دهد که این موضوع تمرکز این مدافع ملی پوش را گرفته بود. یکی دیگر از اشتباهات استیلی استفاده از سامان آقازمانی به‌عنوان هافبک دفاعی بود؛ بازیکنی که به هیچ عنوان خصوصیات یک هافبک دفاعی را ندارد و خیلی کم پیش می‌آید که در طول بازی تکل بزند یا بازی حریف را تخریب کند.

در این دیدار باز هم علی کریمی از خط حمله تیمش دور بود و استیلی در حالی او را یک خط عقب‌تر به بازی گرفته بود که پرسپولیس محمد نوری را هم در ترکیب اولیه نداشت. با این وضعیت پرسپولیس بازیسازی نداشت که مهاجمان را تغذیه کند به همین دلیل در ایجاد موقعیت گل ضعیف بود. شاید اگر کریمی به‌عنوان هافبک تهاجمی بازی می‌کرد شرایط عوض می‌شد. در ضمن بازیکنان پرسپولیس با فاصله زیادی نسبت به هم بازی می‌کردند و ضریب اشتباهات بازیکنان این تیم در پاس دادن هم بسیار زیاد بود. استیلی در بازی‌های آینده باید این مشکلات را برطرف کند در غیر این صورت با فضای انتقادی سنگین‌تری مواجه خواهد شد.

انتقاد از کمیته فنی

وقتی پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد کمیته فنی باشگاه هم با انتقاد رسانه‌ها و کارشناسان روبه‌رو می‌شود. بیژن ذوالفقارنسب اما در این مورد می‌گوید: « کمیته فنی یک کار کارشناسی انجام داد و برای سرمربی فصل بعد 3 گزینه را بررسی کرد که در نهایت استیلی انتخاب شد. اگر 10 بار دیگر هم‌چنین بحثی در میان باشد باز هم همین نظر را داریم. اگر عملکرد پرسپولیس در 2 هفته اول خوب نبود، ارتباطی به کمیته فنی نداشته و به مسائل فوتبالی باز می‌گردد. »

او که نمی‌خواهد در مورد وضعیت پرسپولیس با دید منفی صحبت کند ادامه می‌دهد: «همه تیم‌ها در حال پشت سر گذاشتن مرحله آزمون و خطا هستند؛ به‌ویژه‌ تیم‌هایی که در فصل نقل و انتقالات تغییرات بیشتری داشته‌اند. هفته‌های آغازین برای قضاوت درباره هیچ تیمی ملاک نبوده و پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست. فعلا زود است که درباره عملکرد پرسپولیس صحبت کرد. »

کد خبر 142592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز