استقلال تهران و داماش گیلان17 مرداد یکی از هیجان‌انگیزترین دیدارهای هفته دوم لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی به نمایش خواهند گذاشت.

فوتبال

این دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که هفته اول را با تساوی پشت سر گذاشتند و در این هفته به‌دنبال پیروزی هستند، البته به‌نظر می‌رسد داماشی‌ها شب سختی مقابل تیم پرستاره استقلال داشته باشند. از طرفی جدال علی فتح‌الله‌زاده و امیر عابدینی هم از نکات حاشیه‌ای این دیدار خواهد بود؛ چرا که آنها در قالب مدیران عامل 2باشگاه استقلال و پرسپولیس سال‌ها با یکدیگر رقابت کرده‌اند. در ضمن مهدی مهدوی‌کیا هم که با پرسپولیس و استیل‌آذین سابقه بازی مقابل استقلال را دارد، این بار با پیراهن داماش مقابل آبی‌پوشان بازی خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که عابدینی در آستانه این بازی اعلام کرده که داماش با پیراهن قرمز مقابل استقلال قرار خواهد گرفت. او با جذب چند ستاره سرشناس فوتبال ایران، امیدوار است در بازی‌های این فصل خصوصا مقابل تیم‌های بزرگ نتایج خوبی بگیرند.

وضعیت مبهم حیدری

استقلال نسبت به بازی اول احتمالا تغییراتی در سیستم و ترکیب خود به‌وجود خواهد آورد. پرویز مظلومی به احتمال فراوان از یک هافبک دفاعی استفاده خواهد کرد و شاید این بار سیستم 3-3-4 را به کار بگیرد. در این میان احتمال حضور ولید علی هافبک چپ‌پای کویتی و فرهاد مجیدی در ترکیب ثابت وجود دارد و از طرفی شاید مشکل خسرو حیدری هم برای همراهی استقلال حل شود. مظلومی حضور حیدری را در بازی امشب قطعی می‌داند: «مسئولان باشگاه به من گفته‌اند می‌توانم از او در این بازی استفاده کنم.»

این در حالی است که سپاهانی‌ها اعلام کرده‌اند رضایتنامه حیدری هنوز صادر نشده و می‌گویند سازمان لیگ هم خودش را از پرونده اختلاف استقلال و سپاهان کنار کشیده است. آندرانیک تیموریان و محسن یوسفی هم مصدومان استقلال هستند که برای بازی با داماش شرایط مبهمی دارند و شاید این دیدار را از دست بدهند. در ضمن، شریفات محروم است و زندی و میداوودی هم هنوز به شرایط بازی نرسیده‌اند. انتظار می‌رود استقلال با توجه به شرایط میزبانی یک بازی تهاجمی را در دستور کار قرار بدهد ولی آبی‌پوشان باید این را هم درنظر بگیرند که داماش با توجه به حضور چند بازیکن با تجربه مثل مهدوی‌کیا، محمد غلامی و زنیدپور تیم خطرناکی است. محمد محمدی دروازه‌بان این تیم هم انگیزه زیادی مقابل استقلال خواهد داشت.

داماش را می‌شناسم

مظلومی در آستانه این بازی می‌گوید: «داماش برای ما تیم شناخته شده‌ای است. بازی اول این تیم را دیدم و معتقدم بازیکنان خوبی دارند. البته بازی‌های ما بسیار فشرده است و برای کارهای تاکتیکی زمان اندکی وجود دارد و این برای همه تیم‌ها مشکل‌ساز است.»

آسانسور نیستیم

برخی معتقدند داماش هم مثل خیلی از تیم‌های دسته اولی که لیگ برتری شدند مثل آسانسور دوباره پایین خواهند رفت. مهدی دینورزاده، سرمربی داماش اما در این مورد می‌گوید: «بعضی‌ها از اصطلاح آسانسور برای داماش استفاده کرده‌اند که به هیچ وجه درست نیست. البته ما به‌دنبال قهرمانی هم نیستیم و فقط می‌خواهیم برای خود هویتی جدید ایجاد کنیم.» او ادامه می‌دهد: «بعضی‌ها می‌گویند داماش ستاره‌های زیادی دارد اما می‌خواهم بپرسم در مقام مقایسه ما ستاره داریم یا استقلال؟ اگر بازیکنان 2 تیم را در کفه ترازو بگذارید، مطمئنا به نفع استقلال سنگینی می‌کند. ما با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه به مصاف استقلال می‌رویم و به فکر نتیجه‌ خوب هستیم. خوشحالم دومین بازی ما با استقلال است و امیدواریم فوتبال زیبایی را انجام دهیم.» دینورزاده در مورد شایعه اولتیماتوم عابدینی که می‌گویند 5 هفته به او فرصت داده، می‌گوید: «اصلا چنین صحبتی در میان نیست و قرار من با عابدینی از ابتدای فصل چیز دیگری بوده که نمی‌توان آن را رسانه‌ای کرد.»

کد خبر 142486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز