مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

گروه شهری: کار ساماندهی پیک‌های موتوری و وانت‌بارها در تهران آغاز شد.

tehran

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه مدیریت و ساماندهی جابه‌جایی بار و کالا براساس قانون به شهرداری‌ها سپرده شده است و در این باره اقدامات گسترده‌ای در دست اجرا قرار دارد، گفت: ساماندهی حمل بار و کالاهای کوچک توسط موتورسیکلت و وانت‌بارها آغاز شده است و به جدیت و سرعت در حال پیگیری تحقق این مهم هستیم.

وحید نوروزی افزود: در بخش بارهای کوچک و کم‌حجم، طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در قالب پیک‌های حمل بار در دست اجراست؛ به‌گونه‌ای که ساماندهی شرکت‌هایی که به‌طور رسمی برای حمل‌ونقل بار و کالا ثبت‌نام کرده‌اند و مجوز جابه‌جایی کالاهای کوچک را دارند و همچنین ساماندهی اشخاص حقیقی که بدون مجوز رسمی به این کار می‌پردازند، با جدیت دنبال می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم که با تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک از مجموع شرکت‌هایی که به‌طور رسمی در این حوزه فعالیت دارند، این امکان را به‌وجود آوریم که شهروندان از طریق اینترنت و تلفن 4 رقمی به سیستم متصل شوند و درخواست جابه‌جایی بار خود را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: در این میان به شرکت‌ها و اشخاصی که به‌طور غیررسمی و بدون مجوز نسبت به جابه‌جایی بار و کالا اقدام می‌کنند، نیز فرصتی 3 ماهه داده خواهد شد که بلافاصله پس از ثبت رسمی شرکت، خود را با شرایط مدیریت شهری وفق دهند و بتوانند مجوز فعالیت را از ما دریافت کنند. نوروزی گفت: نباید وضعیت به‌گونه‌ای باشد که هر کس با اجاره یک زیر پله و به کارگیری چند موتورسیکلت جابه‌جایی بار و کالای شهروندان را انجام دهد، بدون آنکه بارنامه و بیمه برای جابه جایی بار داشته باشد.

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: هدف ما این است که ضمن ارتقای کیفی خدمات‌رسانی و جابه‌جایی کالا و بار، ضریب ایمنی جابه‌جایی کالاها را افزایش دهیم و ناوگان را ساماندهی کنیم. وی افزود: در مورد وانت‌بارها نیز اکنون در شرایط مطلوب و مناسبی قرار نداریم. مشکلاتی مانند فرسوده‌بودن خودروها یا نداشتن امکانات رفاهی مناسب مانند بیمه باعث شده که برای کار کردن در خیابان‌ها سرگردان بچرخند و حتی برای جابه‌جایی بار با قیمت کمتر با یکدیگر رقابت کنند..

کد خبر 142174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز