همشهری آنلاین: معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار پذیرش در کنکور سراسری سال 90 گفت: با احتساب تعداد حاضرین در جلسه 90.5 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند که در نهایت 66 درصد کل داوطلبان در مراکز آموزش عالی پذیرفته می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم خدایی  در جمع خبرنگاران افزود: 582 هزار نفر در نهایت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته می شوند که 52 درصد حاضرین در جلسه آزمون و در نهایت 66 درصد کل داوطلبان کنکور است.

وی افزود: گروه ریاضی با بالاترین میزان پذیرش یعنی 92 درصد در صدر قرار دارد که از میزان 252 هزار نفر شرکت کننده، 232 هزار نفر پذیرفته می‌شوند. گروه تجربی با 31 درصد پایین ترین ظرفیت پذیرش را دارد که از میان 393 هزار شرکت کننده 123 هزار نفر پذیرفته می‌شوند.

خدایی اظهار داشت: در گروه علوم انسانی 60 درصد، در گروه زبان های خارجی 14 درصد و در گروه هنر نیز 51 درصد مجازین به انتخاب رشته پذیرفته می‌شوند.

وی درباره ویژگی کارنامه صادر شده برای داوطلبان کنکور سراسری سال 90 گفت: کارنامه داوطلبان به سه شکل ارائه می‌شود، کارنامه داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند و گروه دیگری نیز داوطلبانی هستند که مشمول سوابق تحصیلی نیستند.

معاون سازمان سنجش نسبت جنسیتی میان مجازین به انتخاب رشته و پذیرفته شدگان نهایی را 62 درصد دختران و 38 درصد پسران عنوان کرد و گفت: این نسبت همانند نسبت شرکت کنندگان در کنکور سراسری است.

وی گفت: افرادی که نمره آزمون خود را دریافت کرده اند و دارای سوابق تحصیلی بوده که تاکنون اعلام نشده اند، می توانند تا پایان مرداد ماه با مراجعه به مراکز آموزش و پرورش سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه کنند.

خدایی درباره انتخاب رشته داوطلبان کنکور گفت: برای راهنمایی در انتخاب رشته چند عامل از جمله آشنایی با ضوابط و قوانین، مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته و گرفتن راهنمایی از افراد صاحبنظر مهم است و بارها اعلام شده که استعداد فردی نیز مهم است و تنها ملاک نباید یک نمره خوب باشد.

وی تاکید کرد: موسساتی هستند که در حوزه انتخاب رشته فعالیت سودجویی دارند که این موسسات مجوز خود را از جای دیگری می گیرند و کار سنجش می کنند و ما نیز بارها اعلام کرده ایم که این موسسات مجوزی از سازمان سنجش دریافت نمی‌کنند و متاسفانه سازمان سنجش نمی‌تواند بر آنها نظارت کند.

کد خبر 142133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز