گروه سیاسی: 200 نماینده مجلس روز گذشته ضمن حمایت از آیت الله مهدوی کنی از احزاب اصولگرا خواستند از سهم‌خواهی پرهیز کرده و با دوراندیشی و آینده‌نگری از سازوکار طراحی شده توسط جامعتین حمایت کنند.

kani

این بیانیه تلنگری به تمام تحرکاتی می‌زند که که چندی پیش آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نسبت به آن هشدار داده بود. براساس همین رویکرد هم بود که دیروز در کنار بیانیه 200 امضایی نمایندگان مجلس، هم آیت‌الله خزعلی رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر، هم حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران و هم برخی دیگر از چهره‌های جریان اصولگرایی، بار دیگر بر محوریت آیت‌الله مهدوی‌کنی و کمیته
15 نفره در وحدت اصولگرایان تاکید کردند.

تأکید موکد

این تاکید در بیانیه 200 نماینده مجلس شورای اسلامی به این صورت موکد شده است که به‌منظور تحقق وحدت، تشکل ریشه‌دار، محوری و قابل تکریم روحانی یعنی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز وارد عرصه شده و منشوری عالمانه و دست‌یافتنی را تدوین کردند و شخصیت ارزنده انقلاب و نظام فقیه فرزانه، ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی با هوشمندی و درایت محوریت وحدت اصولگرایان را در این مقطع حساس به‌عهده گرفته است. نمایندگان با استقبال از منشور وحدت جامعتین که دی ماه سال گذشته تدوین و با امضای آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی و آیت‌الله محمد یزدی دبیرکل جامعه روحانیت و رئیس جامعه مدرسین امضا شد، از آحاد، جریانات و گروه‌های اصولگرا خواسته‌اند تا ضمن عدم‌سهم‌خواهی با دوراندیشی و آینده‌نگری از سازوکار طراحی شده توسط جامعتین حمایت کنند و در جریان وحدت اصولگرایان اخلال ایجاد نکنند.

حمایت چهره‌ها

نگرانی نمایندگان مجلس بر سهم‌خواهی برخی جریانات اصولگرایی در سخنان دبیران جمعیت‌ها و چهره‌های شاخص روحانی نیز متبلور شده است. آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با فارس درخصوص کمیته 15 نفره اصولگرایان و نقش آن در وحدت جریان اصولگرایی، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی با این اقدام کار بسیار ارزنده‌ای انجام دادند و نظرات ایشان در کمیته وحدت اصولگرایان کاملاً مورد تأیید است.

این عضو مجلس خبرگان از وحدت اصولگرایان به‌عنوان حرکتی بزرگ یاد کرد و گفت: تشکیل گروه‌ها و جبهه‌های مختلف در بین اصولگرایان نهایتاً باید به یک گروه ختم شود که آیت‌الله مهدوی‌کنی محوریت خوبی در بین اصولگرایان دارند. تشکیل جبهه‌های مختلف در بین اصولگرایان نهایتا باید به آیت‌الله مهدوی‌کنی و کمیته 15 نفره ختم شود، زیرا ایشان در بین اصولگرایان محوریت دارند. حسین فدائی، دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز درخصوص محوریت آیت‌الله مهدوی‌کنی در کمیته وحدت اصولگرایان، گفت: قاعدتا پیگیری وحدت میان جریان‌های اصولگرا بزرگان و علما بوده‌اند که در راس آنها حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی و یزدی قرار دارند و طبعا دعوت‌کننده اولیه آنها خواهند بود ولی در استمرار و بقا قاعدتا نقش نظارتی خواهند داشت و در ادامه، خود جریانات خواهند بود که نقش‌آفرینی خواهند کرد.

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی هم با بیان اینکه اصولگرایان در انتخابات آینده با شعار عقلانیت، معنویت و عدالت به صحنه می‌آیند، گفت: هر تشکیلاتی از جمع اصولگرایان این شعار را قبول داشته باشد و در عمل این قبولی را به اثبات برساند خودبه‌خود در اردوگاه اصولگرایان قرار می‌گیرد. کامران باقری لنکرانی عضو مؤسس جبهه پایداری نیز تاکید کرد: اصل اساسی ما این است که اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم با یک پرچم واحد حضور پیدا کنند. با سازوکار فعلی که جامعتین در حال پیگیری آن است، این پرچم واحد فراهم خواهد شد. سیدمرتضی نبوی قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت:

طرح اینکه هر روز باید نفراتی به این کمیته اضافه شود، ممکن است آن را به سمتی ببرد که کارایی نداشته باشد. اگر بنا باشد درخواست‌ها نسبت به افزایش این کمیته ادامه پیدا کند، باید به تعداد همه اصولگرایان در این کمیته نماینده معرفی کرد ولی من معتقدم افزایش تعداد اعضای این کمیته کارایی لازم را ندارد. وی با بیان اینکه در کمیته 8+7 نظارت و هدایت برعهده 2تشکل روحانی و با سابقه است درباره افزایش تعداد اعضای این کمیته از 15 نفر به 17 نفر گفت: چنین طرح‌های کاملی را برای دوره‌های بعد می‌توان درنظر گرفت. سید کمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان نیز با اشاره به اضافه کردن افراد دیگر به کمیته واحد اصولگرایان گفت: هرگونه تغییر و تحول به تصمیم جامعتین بستگی دارد.

کد خبر 142073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز