دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آرنولد شوارتزنگر، ستاره هالیوود و فرماندار سابق کالیفرنیای آمریکا همزمان با سالگرد تولد شصت و چهار سالگی اش صاحب موزه شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این موزه در محل زادگاهش یعنی جنوب وین، پایتخت اتریش دایر شده است.

در این موزه وسایل و لوازم مربوط به دوران کودکی اش مانند تختخواب و نیز اشیاء مرتبط با فیلم هایش،مانند موتوری که در یکی از فیلم‌های "نابودگر" سوار آن شد، اولین دمبل‌هایی که با آنها تمرین کرد و نمونه‌ای از میز کار او در فرمانداری کالیفرنیا دیده می‌شود.

شوارتزنگر سال 1966 روستای "تال" زادگاه خود در نزدیکی "گراز" در اتریش را ترک کرد. او در مراسم گشایش این موزه حضور نداشت، اما پیشتر از این مسئله ابراز خوشحالی کرده بود.

در این موزه عکس ماریا شرایور که برای 25 سال همسر او بود نیز دیده می‌شود، اما هیچ اشاره‌ای به مشکلات خانوادگی اخیر این بازیگر نشده است.

این بازیگر، زاده ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۷( بدن‌ساز اتریشی-آمریکایی، برنده جایزه گوی طلایی بازیگری، و سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکا) است.

او در هفتم اکتبر ۲۰۰۳ فرماندار کالیفرنیا به جای گری دیویس شد و در 17 نوامبر ۲۰۰۳ سوگند خورد تا راه گری دیویس را ادامه دهد.

در 16 سپتامبر ۲۰۰۵ اعلام کرد که می‌خواهد درسال ۲۰۰۶ دوباره فرماندار کالیفرنیا شود. او در سال ۲۰۰۵ بهترین و محبوبترین سیاست‌مدار سال انتخاب شد.

مردم از او به عنوان فرشته نجات کالیفرنیا نام می‌بردند که همانند ترمینیتور با مشکلات مبارزه می‌کرد.

مردم به او القابی چون "درخت زیتون اتریشی"، "نابودگر"، "گاورنِر" به معنای فرماندار و "ترمینِیتور"به معنای ویرانگر را داده‌اند.

او در جوانی در پرورش اندام شهرت زیادی کسب کرد.

از جمله آثاراخیر شوارتزنگر می توان به "ترمیناتور ۳" (۲۰۰۳)، "ششمین روز" (۲۰۰۰)، "بتمن و رابین" (۱۹۹۷)، "دروغ های حقیقی" (۱۹۹۴) و "غارتگر" (۱۹۸۷) اشاره کرد.

 

کد خبر 141916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز