همشهری آنلاین: رییس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد در 15 ماه اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق مالیاتی دریافت شده است

به گزارش علی عسگری واحد مرکزی خبر گفت : در سه ماه نخست امسال حدود سیصد میلیارد تومان و سال گذشته نیز 2700 میلیارد تومان از مطالبات معوق مالیاتی وصول شده است.

وی معوقات مالیاتی افرادی را که بیش از یکصد میلیون تومان بدهی مالیاتی دارند ،از سال 70 تاکنون حدود 5 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

عسکری ، فعال کردن واحدهای وصول و اجرا را در دریافت مطالبات معوق مالیاتی موثر دانست و افزود : برنامه ریزی شده است از همه ظرفیت های قانونی برای دریافت مطالبات معوق مالیاتی استفاده شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی تجهیز واحدهای وصول و اجرا به نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز ، مسدود کردن حسابهای بانکی بدهکاران مالیاتی ، ضبط اموال و دارایی ها و نیز ممنوع الخروج کردن انان را از رویکرهای این سازمان برای وصول مطالبات معوق مالیاتی برشمرد.

عسکری با اشاره به تازه ترین براوردها ، میزان فرار مالیاتی در کشور را نیزحدود 20 تا 25 درصد دانست و از اقدامات جدید این سازمان برای بستن راه های فرار مالیاتی خبر داد.

وی با بیان اینکه بیشترین فرار مالیاتی مربوط به مشاغل بند الف ، ب ( که گردش مالی زیادی دارند و باید دفاتر سود و زیان داشته باشند) و اجاره واحدهای مسکونی و تجاری است ، گفت : بیشترین تلاش برای شناسایی و تشخیص منابع مالیاتی و نیز اصلاح رویه ها انجام شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در عین حال برخی کوتاهی ها ، نظام مندی های اقتصادی و نارسایی های قانونی را از عوامل تاثیر گذار درفرارهای مالیاتی دانست.

کد خبر 141810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز