همشهری آنلاین: جمعی از هنرمندان مصر از موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه مروری بر نیم قرن نقاشیخط معاصر ایران بازدید کردند.

نمایشگاه نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، موزه هنرهای معاصرتهران میزبان هیأتی از هنرمندان مصر، متشکل از مدیران سینمایی، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران، منتقدان و ... بود.

در ابتدای این بازدید پس از توضیحات حسن نوفرستی، مدیر روابط عمومی موزه درباره این مکان و آثار به نمایش گذاشته شده در گالری‌های مختلف آن، هنرمندان به تماشای آثار به نمایش درآمده پرداختند.

این نمایشگاه در دو بخش "مروری بر نیم قرن نقاشیخط معاصر ایران" و همچنین نمایش 40 اثر از آثار استاد جلیل رسولی با عنوان "نور علی نور" که با الهام از آیه ی 35 سوره مبارک نور و با ترکیب بندهای متفاوت بر اساس درک و حس درونی هنرمند از آیه مذکور ساخته شده اند،از روز 11 تیرماه افتتاح شد.

در بخش "مروری بر نیم قرن نقاشیخط معاصر ایران"، 90 اثر از آثار متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و تعدادی از هنرمندان فعال این رشته انتخاب شده اند.

بخش اصلی این نمایشگاه به آثار پیشگامان و تأثیرگذاران نقاشیخط معاصر اختصاص یافته اند.

در پایان این بازدید فیلم سینمایی "جعبه سیاه؛ 11 سپتامبر" ساخته محمدرضا اسلاملو در سینما تک موزه هنرهای معاصر ایران برای میهمانان به نمایش درآمد و پس از آن نشست نقد و بررسی فیلم با حضور کارگردان برگزار شد.

در این بازدید عبدالعزیز صالح مخیون (هنر پیشه و کارگردان مصری)، محمود قاسم ( نویسنده کتاب دایره المعارف سینمای مصر و جهان)، محمود عبدالسمیع ( فیلم بردار مصری)، علی بدرخان( استاد مدرسه عالی سینما و تلویزیون مصر)، محمد خارو( کارگردان برجسته مصری) ، خانم منی الصبان( رئیس مدرسه عالی سینمای مصر) ، عمرو سلامه (کارگردان مصری) و ... حضور داشتند.

کد خبر 141760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز