شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

به یاد داشته باشیم که اصلاح‌طلب نمایانی که پس از دوم خرداد رسانه‌ها و تریبون‌های گوناگونی را در اختیار داشتند، به صراحت از شرکت سهامی در سیاست سخن گفتند و آنگاه که اصولگرایان کمتر سکوت خود را می‌شکستند، شروع به باج‌خواهی کردند اما سرانجام این باج‌خواهی چیزی جز شکست فتنه 88 نبود.

«وحدت رمز پیروزی اصولگرایان»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی تهران امروز به قلم حسام‌ الدین کاوه است که در آن می‌خوانید:

طی بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، سران و بزرگان نظام همواره بر اصل وحدت نیروهای هوادار انقلاب اسلامی و پیرو ولایت فقیه، تاکید داشته‌اند.

«وحدت»، رمز پیروزی انقلاب اسلامی و گذار جمهوری اسلامی ایران از گردنه‌ها و بزنگاه‌های خطرناکی بوده که دشمنان ایران اسلامی در آن موقعیت‌های خاص مترصد ضربه زدن به نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند. شرایط و اوضاع کنونی نیز تدبر و تامل اصولگرایان را می‌طلبد، کشور هنوز از هجمه‌های فتنه 88 نفس تازه نکرده بود که جریان انحرافی نیز به شیطنت پرداخت.

در موقعیت بین‌المللی نیز وحدت نیروهای انقلابی و اصولگرا، موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود. حضرت امام خمینی(ره) همواره بر «وحدت کلمه» انقلابیون تاکید داشته‌اند و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها بر وحدت پیروان و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تاکید داشته‌اند.

بسامد و تواتر تاکید بر وحدت در میان کلام این دو بزرگوار و سایر بزرگان و عالمان دینی چنان بسیار است که جای هرگونه شک و تردیدی در اهمیت «وحدت» باقی نمی‌گذارد. البته اختلاف سلایق در کنار وحدت، موضوعی پذیرفته شده است اما در گفتمان اصولگرایی که اساسا گفتمانی «وحدت محور» است، ایجاد انشقاق و به‌کارگیری ادبیات و کلیدواژه‌هایی متفاوت با گفتمان اصولگرایی، نوعی حرکت از مرکز به سوی حاشیه دایره اصولگرایی تلقی می‌شود.

افزون بر این گمان نمی‌رود جداسازی نیروهای همگرا، نیاز ضروری و مبرم جبهه اصولگرایان باشد بلکه وحدت تجمیع نیروهاست که نیاز امروزین گفتمان و جریان اصولگرایی است.

گرایش به واگرایی این خطر را در پی دارد که عناصر ناشناخته و گاه مشکوک خود را در میان نیروهای وفادار به اصولگرایی تازه جا بزنند. تجربه جریان انحرافی و نیز تجربه اصلاح‌طلبانی که بعدها فتنه‌گران حرفه‌ای از کار درآمدند، باید در پیش چشم دلسوزان و پیروان انقلاب اسلامی باشد. گفتمان «وحدت محور» اصولگرایی، بر تجمیع نیروها و آرایش یکدست و یکپارچه اصولگرایان تاکید دارد. باید به یاد داشته باشیم که بازماندگان فتنه 88 و جریان انحرافی، هر دو جبهه اصولگرایان را نشانه و هدف گرفته‌اند. بی‌دلیل نیست که بزرگانی همچون آیت‌الله مهدوی کنی بر وحدت نیروها تاکید و پافشاری دارند. امروزه گفتمان اصولگرایی با پذیرش سلایق مختلفی که در درون طیف اصولگرایی وجود دارد، باید کلید واژه «وحدت» را در کانون ادبیات سیاسی و گفتمانی خویش قرار دهد.

نقشه راه اصولگرایی وحدت تمام عیار و بی‌‌خدشه اصولگرایان است. دقت در این نقشه راه، به راهروان خواهد گفت که گذار از خویشتن و منیت‌ها به نفع مصالح کلان نظام و کشور، رکن رکین اصولگرایی است. شرحه شرحه کردن نیروهای اصولگرا، به نفع دشمنان و فرصت‌طلبانی تمام می‌شود که ذره‌ای با اصولگرایی قرابت و نزدیکی ندارند. مهم‌ترین راهکار این است که بر ظرفیت نیروها افزوده و تجمیع آنها صورت واقع به خود بپذیرد. اما رویکرد به واگرایی غیرضروری، موجب می‌شود تا عرصه‌های گوناگون سیاست به شرکت سهامی تبدیل شود و دست آخر سرنوشت این شرکت سهامی به باج‌خواهی تبدیل خواهد شد.

به یاد داشته باشیم که اصلاح‌طلب نمایانی که پس از دوم خرداد رسانه‌ها و تریبون‌های گوناگونی را در اختیار داشتند، به صراحت از شرکت سهامی در سیاست سخن گفتند و آنگاه که اصولگرایان کمتر سکوت خود را می‌شکستند، شروع به باج‌خواهی کردند اما سرانجام این باج‌خواهی چیزی جز شکست فتنه 88 نبود. سیاست از دید اصولگرایان شرکت سهامی نیست، جبهه‌ای فکری، فرهنگی و سیاسی است برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران.

کد خبر 141661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز