شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چای انواع مختلفی دارد و هر نوع آن نیز خواص مختص به خود را دارد. البته خواص مشترکی هم وجود دارد از جمله این که همگی دارای آنتی‌اکسیدان هستند.

به گزارش ایسنا، چای و قهوه از نوشیدنی‌های عام پسند دنیا به شمار می‌روند. در بعضی کشورها، قهوه نسبت به چای طرفداران بیشتری دارد. ترکیبات این دو نوشیدنی تقریبا یکسان است و به یک شیوه هم درست می‌شود برای مثال هر دوی این نوشیدنی‌ها بوته‌هایی هستند که در زمین رشد می‌کنند و این است که شباهت زیادی به هم دارند اما میوه آنها متفاوت است البته مواد مغذی آنها بسیار شبیه یکدیگر است.

باید گفت که چای سبز و سفید نسبت به بقیه چای‌ها مفیدتر هستند. چای سیاه خواص شیمیایی بیشتری نسبت به چای‌های دیگر دارد.

چای محتوی فلوراید است که فواید زیادی برای دندان ها و استخوان‌ها دارد همچنین مقدار کافئین موجود در چای یک دوم قهوه است. چای متابولیسم بدن را افزایش داده و در درمان بیماری‌های چشمی موثر است.

هشدارهایی در مورد استفاده از چای

هنگام مصرف چای باید توجه داشته باشید که چای دارای کافئین است و کافئین بیش از اندازه موجب اعتیاد می‌شود و در صورتی که حس کنید به چای اعتیاد دارید سریعا پزشک خود را در جریان بگذارید. البته در صورتی که از بیماری‌های کلیوی رنج می‌برید باید در مصرف چای احتیاط بکنید.

نکاتی در مورد چای

بیش‌ از نیمی از افراد چای را با قند، شکر یا هر شیرینی دیگر استفاده می‌کنند البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این مواد همراه با چای بعضی از خواص آن را از بین می‌برند و بهتر است که آن را بدون هیچ شیرینی استفاده کنید تا ارزش آن حفظ شود، همچنین چای را فقط 3 تا 5 دقیقه بجوشانید تا خواص خود را از دست ندهد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سایپتدفایند، بعضی از مردم داروهای گیاهی و جوشانده‌های طبیعی برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌کنند البته چای یکی از بهترین جوشانده‌های گیاهی به شمار می‌رود.

کد خبر 141650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز