جمعه ۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

تشکیل کمیته 7+8 اصولگرایان تحت نظر جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اولین اقدام جدی جریان اصولگرا برای دستیابی به وحدت و حضور جدی در انتخابات مجلس نهم بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی

اصولگرایان که به‌دنبال مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در انتخابات هستند، می‌کوشند از این رهگذر، موفق شوند طیف‌های مختلف اصولگرایی را در کنار یکدیگر و با لیستی واحد در انتخابات شرکت دهند تا بتوانند سلایق مختلف سیاسی را پوشش دهند. در این خصوص با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت‌وگو کردیم.

  • برای مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس، اصولگرایان چه وظیفه‌ای دارند؟

حضور پرشور مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با توجه به تحولات منطقه و نهضت بیداری اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد. تا حدی که هر حرکت و کاری که بخواهد به این دایره وحدت و اتحاد میان نیروهای دلسوز و اصولگرا خلل ایجاد کند، کاری غیرالهی و باعث عدم‌رضایت امام زمان(عج) است و هم اینکه در نهایت مردم آسیب آن را خواهند دید. به همین جهت تمام افرادی که سعی دارند به نوعی فعالیت‌های 2 نهاد روحانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران را به حاشیه ببرند باید بدانند که روحانیتی که خود را طرفدار نظام جمهوری اسلامی و انقلاب می‌داند، نمی‌تواند نسبت به مصلحت آینده نظام و انقلاب و مخصوصا انتخابات پیش رو بی‌تفاوت باشد.

  • چه آسیبی وارد می‌شود و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

مشارکت مردم کم می‌شود. در انتخابات باید تنگ‌نظری‌ها را کنار گذاشت و تمام کسانی که دل‌شان برای نظام جمهوری اسلامی می‌سوزد، امکان حضور در صحنه را داشته باشند. اعتقاد بنده بر این است که حضور پرشور مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی کشورمان با توجه به تحولات منطقه خاورمیانه که بسیاری از دولت‌ها با عدم‌مشروعیت و مقبولیت از سوی مردم خود مواجه هستند، بسیار ضروری‌تر از قبل شده است.

  • شایعه‌سازی‌ جهت حذف برخی چهره‌های اصولگرا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نباید کاری کرد تا کار به نوعی از دایره تدبیر شخصیت‌های برجسته و دلسوز انقلاب و نظام خارج شود؛ چراکه برخی از شخصیت‌ها، شخصیت‌های ارزشمندی هستند که در شرایط فعلی به کار می‌آیند و از سوی دیگر هر اقدامی هم که بخواهد این کارها را دنبال کند و چنین افرادی را که می‌توانند در این شرایط نقش کلیدی در این عرصه ایفا کنند از این کمیته جدا کند، ناپسند است؛ حیف است کسانی که مورد اعتماد بزرگان هستند از این کمیته خارج شوند. هر حرکتی که برای وحدت بین افراد متعهد و دلسوز و ارزشی جامعه صورت گیرد تا اکثریت مردم با حس کردن شرایط سالم، رغبت بیشتری برای حضور در صحنه داشته باشند، کاری است که خداوند آن را می‌پسندد و از سوی دیگر هر حرکتی که موجب شود افراد ارزشمند و مورد اعتماد بزرگان در صحنه حاضر نباشند یا شکافی ایجاد شود، این کار، کاری غلط و باعث عدم‌رضایت خداست که در نهایت هم مردم صدمه آن را خواهند دید. به‌نظر من خود این افراد دلسوز و مورد اعتماد بزرگان هم باید مقاومت بیشتری داشته باشند و از فشارهای سیاسی‌ای که بر آنها وارد می‌شود، خسته نشوند؛ چون عاقبت، نفع و فایده این تلاش‌ها برای مردم خواهد بود.

کد خبر 141601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز