گروه سیاسی: این روزها با نهایی شدن آرایش انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم و تشکیل کمیته وحدت اصولگرایان تحت عنوان 7+8 شیب وحدت و انسجام در این جریان نسبت به دوره‌های گذشته فراگیرتر و تند‌تر شده است اما رقبای انتخاباتی اصولگرایان با پررنگ جلوه دادن تضارب آرا و فاصله‌اندازی بین نظرات گروه‌های مختلف سعی در القای این موضوع دارند که اساسا وحدت حداکثری در جریان اصولگرا مقوله‌ای دست نیافتنی است.

اصولگرا

سخنان آیت‌الله مهدوی کنی در همایش بزرگ روحانیت که 30 تیرماه 90 برگزار شد هشداری برای توجه اصولگرایان به موضوع وحدت بود. وی با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد در جریان اصولگرا گفت: ‌« وحدت و اتحاد امری لازم و ضروری است. البته این روزها اخباری مبنی بر اعلام موجودیت جمعیتی منتشر شده است که بنده در همین جا تمامی اصولگرایان را از اختلاف و انشعاب نهی می‌کنم.» ‌ حجت‌الاسلام سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز این سخنان را ناظر به نهی تمام جریان اصولگرایی از موازی کاری در آستانه انتخابات مجلس دانست.

از سوی دیگر شاهد شدت گرفتن طرح مباحث وحدت شکن و انتشار شایعاتی در مورد انصراف اعضای کمیته وحدت اصولگرایان از سوی اصلاح‌طلبان هستیم که به دنبال تفرقه میان اصولگرایان هستند. چنان که برخی رسانه‌های این گروه در پی ترویج شایعات مختلف در خصوص خروج یا انصراف برخی نماینده‌های پیشنهادی اشخاص و گروه ها هستند .

در همین زمینه سید رضا تقوی نماینده جامعه روحانیت مبارز در کمیته داوری اصولگرایان در گفت و گو با فردا درباره برخی شایعات در مورد عدم پذیرش نمایندگان برخی گروه‌ها از جمله حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی نماینده قالیباف در کمیته وحدت اصولگرایان اعلام کرد که بهتر است رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی از طرح مسایل کذب و تفرقه انگیز علیه نیروهای مومن و مخلص نظام خودداری کنند چرا که کمیته داوری اصولگرایان اساسا تا کنون جلسه‌ای در این زمینه نداشته است.

احمد کریمی اصفهانی ‌ عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری سهم خواهی و بی‌توجهی به اهداف اصولگرایی را از جمله مهم‌ترین مسائلی برشمرد که به وحدت حداکثری آسیب می‌رساند ‌و گفت که یکسری باید و نباید از سوی جامعتین مطرح شده که آنها باید ملاک عمل باشد و اینکه افرادی خارج از ساز و کار جامعتین عمل کنند، صحیح نیست.

وی با تاکید بر اینکه در ساز و کار جدید وحدت اصولگرایان یعنی گروه 7+8 همه خواسته‌های جریان اصولگرایی لحاظ شده است خطاب به افرادی که نسبت به ترکیب آن تشکیک وارد می‌کنند، گفت که اگر فردی تصور می‌کند همه گروه‌ها باید نماینده‌ای در کمیته وحدت داشته باشند، تصور ناصحیح و غیرعملی است و آیت‌الله مهدوی کنی نیز درخصوص موازی کاری درون اصولگرایان تذکر داده‌اند. وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به مفهوم جبهه توجه ندارند، گفت: جبهه متشکل از مجموعه‌ای از احزاب می‌شود و اینکه40 نفر بخواهند دور هم جمع شوند‌ و تشکلی به اسم جبهه راه‌اندازی کنند از اصل مشکل دارد و اساسا پایبندی به اصول در تضاد با موازی کاری است.

کد خبر 141545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز