سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برترین فیلم‌های تاریخی سینمای جهان معرفی شدند و در این میان فیلم "بر باد رفته" محصول سال 1939 میلادی سینمای آمریکا در صدر این فهرست ایستاده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مووی وب، این رومانس (قصه‌هایی با فضای رمانتیک) تاریخی به کارگردانی ویکتور فلمینگ ساخته شده است.

"بر باد رفته" با بازی کلارک گیبل (به نقش رت باتلر)- ویویان لی (به نقش اسکارلت اوهارا)- لسلی هوارد (به نقش اشلی ویلکز) - الیویا دو هاویلند (به نقش ملانی همیلتون) - هتی مکدانیل (به نقش مامی) و.....به تصویر کشیده شده است.

اسکارلت اوهارا دختر بزرگ یک خانواده جنوبی در ابتدای جنگ های انفصال آمریکاست، او به اشلی ویلکس که فرزند یک مالک بزرگ است علاقمند می شود.

با شروع جنگ های شمال و جنوب دنیای اسکارلت دچار تغییرات زیادی می شود و اینجاست که سروان رت باتلر وارد دنیای عاشقانه اسکارلت می شود.

فیلم های "میهن پرست" محصول سال 200 میلادی و "جوخه" محصول سال 1986 میلادی در رتبه های دوم و سوم این رده بندی قرار گرفته اند.

"میهن پرست" به کارگردانی "رولند امریچ" و بازی "مل گیبسون" است.

در سرآغاز جنگ های استقلال آمریکا، یک درجه دار انگلیسی که دیگر ماهیت آمریکایی خود را پذیرفته به صورت ناخواسته درگیر نبرد با کت قرمزهای انگلیسی به رهبری ژنرال کورن والاس می شود.

او عزیزانش را از دست می‌دهد و ماجرای میهن پرستانه‌اش آغاز می شود.

در ایالت کارولینای جنوبی در قرن 18 میلادی، بنجامین مارتین (مل گیبسون)که 7 فرزند دارد.

گابریل فرزند بزرگ او به نیروی ارتش آمریکا بر خلاف میل و افکار پدرش در مورد جنگ می پیوندد.

گابریل پس از زخمی شدن در نبرد به خانه برمی گردد و در این هنگام جنگ به داخل کشور و ایالت آنها کشیده می شود و سربازان دشمن به خانه آنها هجوم می آورند و پس از کشتن سربازان زخمی پناهنده آمریکایی در منزل بنجامین فرزند او را نیز به عنوان فراری دستگیر کرده و در حال بردن او به همراه خود برای اعدام هستند که در این حین مارتینز پسر دوم بنجامین برای نجات برادر خود با دشمن درگیر می شود که یکی از افسران ارشد او را به ضرب گلوله به قتل می رساند.

فیلم جوخه به کارگردانی الیور استون درباره جنگ ویتنام محصول سال 1986 شرکت اُرایون پیکچرز است.

چارلی شین (سرباز کریس تیلور) ، تام برنگر (سرگروهبان روبرت بارنز) ، ویلیام دافو (سرگروهبان الیاس گوردین)

جانی دپ (سرباز گینور لرنر) از جمله بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در ادامه این فهرست عناوین آثاری چون "سیزدهمین روز"، "شکوه" و "ریشه ها" به چشم می خورد.

 

کد خبر 141331

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز