همشهری آنلاین: یک متخصص پزشکی عمومی در انگلیس ادعا کرده است که توصیه برای نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز برای پیشگیری از کاهش آب بدن بی‌معنی و توصیه‌ای غیرمنطقی است.

به گزارش ایسنا، دکتر مارگارت مک کارتنی ادعا کرده است که هنوز هیچ مدارک و شواهد پزشکی شفاف و مشخصی وجود ندارد که تایید کند نوشیدن آب بیشتر برای بدن مفید است و بنابراین افسانه تاثیرات معجزه‌آسای نوشیدن آب زیاد بر بدن به پایان خواهد رسید.

به گزارش روزنامه دیلی میل، امروزه بسیاری از سازمانها و مراکز بهداشتی به مردم توصیه می‌کنند که روزانه مقدار زیادی آب بنوشند. حتی در مدارس هم با ارائه بطری‌های آب به دانش‌آموزان این توصیه‌ها ادامه پیدا می‌کند. همچنین در برخی موارد حتی ادعا می‌شود که از دست رفتن آب بدن در بروز بیماریهای مختلف نقش دارد اما دکتر مک کارتنی با تمام این توصیه‌ها و ادعاها در مورد نوشیدن آب زیاد مخالف است و تاکید دارد که در حال حاضر شواهد پزشکی کیفی و قابل اطمینانی وجود ندارد که از این ادعاها حمایت کنند.

وی افزود: هرچند برای برخی از بیماریها مثل سنگ کلیه مصرف آب زیاد مفید است اما در مورد ناراحتی‌ها و بیماریهای دیگر درحال حاضر اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد.

moreنشانه‌های بیانگر ابتلا به سنگ کلیه

شرح این آزمایشات در هفته نامه طب انگلیس منتشر شده است.

کد خبر 141252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز