همشهری آنلاین : معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اعلام خبر تهیه پیش نویس طرح ازدواج دانشجویی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس از معاونت فرهنگی وزارت علوم خواست تا طرح تشکیل ازدواج پایدار دانشجویان تهیه شود که در این طرح زمینه سازی برای دو مورد ضروری است.

 
غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این خبر اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ما درخواست کرد تا طرح تشکیل ازدواج پایدار دانشجویان را به مجلس ارائه دهیم. پیش نویس این طرح هم اکنون تهیه شده و سایر مراحل آن در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این طرح به بودجه سال 1391 برسد و از مجاری خود این طرح پیگیری و ارائه شود.

معاون وزیر علوم به مهمترین تسهیلات این طرح که شامل دو مورد است اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین تسهیلاتی که لازمه ازدواج دانشجویی است، مقرری است که توسط آن زندگی دانشجویان اداره شود و دیگری تهیه مسکن دانشجویان است.

وی افزود: در تهیه این طرح، تاکیداتی داشتیم که اجرای آن حتما اتفاق بیفتد و در مراجع مرتبط با بودجه و برنامه کشور شرایط این دو مولفه در دانشگاهها فراهم شود.

خواجه سروی به زمینه سازی فرهنگی این طرح در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: زمینه سازی فرهنگی برای آماده سازی این طرح در دانشگاهها نیاز است و ما در این راستا نیازمند مصوبه مجلس هستیم.

به گفته خواجه سروی در دانشگاهها نیز قوانین و مقرراتی برای اجرای این طرح وجود دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: این طرح تا شهریور ماه به دولت و مجلس ارائه می‌شود.

کد خبر 141241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز