سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: حتی اگر هیچ نیروگاه جدیدی درکشور افتتاح نشود مشکل تامین برق در کشور وجود ندارد و پیش‌بینی‌هایی مبنی بر بروز خاموشی در کشور به‌ دلیل مشکلات مالی صنعتکاران برق درست نیست.

پرویز فتاح وزیر نیرو با اعلام این خبر افزود: نگرانی‌ها عمدتا مربوط به فصل تابستان وزمان اوج مصرف برق درسال آینده است.

وی گفت: برای مقابله با این مشکل، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی کشور به ۳۶هزار مگاوات افزایش یابد. وی علاوه براین به اعمال تعرفه‌های پلکانی و جریمه مصرف بالای مشترکان اشاره کرد و تاکید کرد: اجرای این تعرفه‌ها از دی ماه سال جاری آغاز شده و با توزیع صورتحساب‌های جدید برق این تعرفه‌ها اعمال می‌شود.

بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران

فتاح با تأیید بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت برق، گفت، بخشی از بدهی‌ها از محل متمم بودجه سال جاری تامین می‌شود.

وی میزان دقیق بدهی را اعلام نکرد ولی با اشاره به تلاش وزارت نیرو برای تخصیص بخشی از منابع متمم بودجه ۸۵ برای بازپرداخت بدهی‌های این صنعت به بخش خصوصی گفت: با وجود کمبود اعتبارات، وزارت نیرو تاکید دارد که اجرای پروژه‌ها متوقف نشود.

طرح‌های آماده بهره برداری

فتاح در مورد طرح‌های آماده بهره‌برداری بخش آب و برق که اغلب در دهه فجر انقلاب اسلامی‌به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۲۱طرح آبرسانی قرار است در سال  ۸۵ به بهره‌برداری برسد که ۱۱طرح آن آماده راه اندازی است.

همچنین از 14 تصفیه‌خانه آب دردست احداث، 9 واحد به بهره برداری می‌رسد و191مجتمع آبرسانی روستایی با جمعیت تحت پوشش بیش از یک میلیون نفر نیز آماده بهره‌برداری هستند.

وی به اجرای 148 طرح آبرسانی شهری و 108 طرح فاضلاب اشاره کرد و افزود:21 طرح آب و۱۴طرح فاضلاب امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 14117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز