همشهری‌آن‌لاین – محمد رسولی: شرکت DELL پس از سال‌ها فعالیت در عرصه سخت‌افزار و تولید کامپیوتر و نوت‌بوک، اولین مرکز خدمات فنی 24 ساعته خود را در مالزی افتتاح کرد.

این مرکز فنی و مهندسی که به منظور سرویس‌دهی به تمام نمایندگی‌های فروش منطقه راه‌اندازی شده است، در ساختمانی به مساحت 18850 متر مربع در شهر سایبرجایا در شمال مالزی قرار دارد. این مرکز که دارای 600 کارمند و تکنیسین است قرار است طی 5 سال آینده با گسترش عملکرد خود، تعداد پرسنل خود را به 1000 نفر برساند.
این مرکز تجاری-فنی شرکت DELL که اولین مرکز خارج از آمریکا می‌باشد به منظور پشتیبانی فنی منطقه و بر عهده گرفتن فروش منطقه طراحی شده است.

دولت مالزی به دلیل سیستم باز اقتصادی و قبول سرمایه‌گذاران خارجی مورد توجه DELL  قرار گرفته و آنها را مجاب به راه‌اندازی این مرکز کرده است. همچنین نزدیک بودن به دو کشور پر جمعیت جهان، یعنی چین و هند، یکی دیگر از دلایل این امر بوده است.
DELL  که در سال 1995 در راندراک تگزاس شروع به کار کرد، یکی از شرکتهای معتبر در زمینه تولید نوت‌بوک، کامپیوترهای رومیزی، سرور و ابزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات در جهان است که همواره رقابت سختی با شرکت HP داشته است. در سال 2005 و 2006 ، DELL   با  17 درصد فروش و HP با 18 درصد رقابت بسیار سختی با هم داشته‌اند و راه‌اندازی مراکز اینچنینی در کشورهای مختلف در ادامه رقابت این دو شرکت می‌باشد.

 Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 14113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز