تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی‌اش در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2014 در ورزشگاه آزادی موفق شد مالدیو را با 4 گل شکست دهد و صعودش به مرحله سوم را تقریبا قطعی کند.

فوتبال

کریم انصاری‌فرد (2 گل)، علی کریمی و سعید دقیقی زننده گل‌های ایران در این بازی بودند. بازی برگشت 2 تیم پنجشنبه همین هفته در مالدیو برگزار می‌شود.

4 تغییر

ترکیب اولیه ایران نشان داد کی‌روش توجه ویژه‌ای به عملکرد بازیکنان در بازی مقابل ماداگاسکار داشته است و تیم ملی در برابر مالدیو با 4 تغییر نسبت به بازی قبلی به میدان رفت. پس از عملکرد ضعیف حاج‌صفی در نیمه اول بازی مقابل ماداگاسکار، مهرداد پولادی در این بازی از ابتدا به میدان رفت.

بیشترین تغییر اما در خط میانی بود که پژمان نوری و میثم بائو از ترکیب خارج شدند تا مازیار زارع و حدادی‌فر بازی کنند. این دو نفر هم بهای بازی ضعیف نیمه اول مقابل ماداگاسکار را پرداختند. چهارمین تغییر هم اضافه شدن خلعتبری به خط حمله بود. مهاجم الغرافه در بازی قبلی اجازه حضور پیدا نکرد ولی مقابل مالدیو جانشین اولادی شد که مصدوم است.

شروع خوب

ایران در برابر مالدیو که با هدف بازی بسته به زمین آمده بود، شروع خوبی داشت و در دقیقه چهارم به گل رسید. فرار سریع خلعتبری و سانتر کوتاهش پس از عبور از مدافع مالدیو به انصاری‌فرد رسید تا او به راحتی دروازه را باز کند. بعد از این گل پیش‌بینی می‌شد که تیم ملی برای زدن گل‌های بعدی کار آسان‌تری داشته باشد ولی مالدیو همچنان تمایلی به خروج از نیمه زمین خودی نداشت.

این تیم بازی را با 5 مدافع، 4 هافبک و تنها یک مهاجم شروع کرد و اکثر دقایق نیمه اول را با این آرایش بازی می‌کرد. با وجود این، ایران پس از گل اول توانست چند موقعیت خوب گلزنی دیگر هم به دست آورد. اکثر این موقعیت‌ها روی فرارهای خلعتبری از چپ و خسرو حیدری از راست به دست آمد و هر بار سرعت بازی تیم ملی بالا بود، این دو بازیکن توانستند پشت مدافعان مالدیو به توپ برسند. انصاری‌فرد اما در چند فرصت نتوانست تعداد گل‌های زده خودش و تیم ملی را افزایش دهد تا نیمه اول با حداقل اختلاف به پایان برسد.

حمله برای گل‌های بیشتر

نیمه دوم با حملات ایران شروع شد که به‌دنبال گل‌های بیشتر بود. در این دقایق خلعتبری فعال‌تر از دیگران بود ولی ضربات او با بدشانسی راهی به دروازه نداشت. در این شرایط کی‌روش برای هجومی‌تر کردن تیم محمد قاضی را در دقیقه 60 به جای مازیار زارع به زمین فرستاد تا سیستم تیم ملی هم تغییر کند. لحظاتی بعد از این تعویض تیم ملی به گل دوم رسید و توپ در شلوغی محوطه جریمه مالدیو با برخورد به پای انصاری‌فرد از خط دروازه گذشت.

تعویض دوم بلافاصله بعد از این گل انجام شد و حاج‌صفی جای پولادی را گرفت. گل سوم در دقیقه 68 و روی یک کرنر به دست آمد که علی کریمی با ضربه سر توپ را گوشه بالای دروازه فرستاد. کی‌روش در دقیقه هشتاد و سوم، سومین تعویضش را انجام داد و سعید دقیقی به جای هادی نوروزی به زمین رفت. همین بازیکن در دقیقه 86‌توانست گل چهارم ایران را به ثمر برساند تا بازی با نتیجه 4 بر صفر به پایان برسد.

حاشیه دیدار تیم ملی

تیم ملی ایران با لباس یکدست سفید و مالدیو با لباس کاملا قرمز این بازی را انجام دادند. این در حالی بود که کیفیت لباس‌های تیم مالدیو بسیار بالاتر از لباس‌های ایران بود و ضعف فدراسیون برای عقد قرارداد با شرکت‌های معتبر تولید لباس‌های ورزشی نمایان شد. از دیگر حاشیه‌های این دیدار می‌توان به رویارویی مربیان  2 تیم پیش از بازی اشاره کرد که دیگو آندرس سرمربی آرژانتینی تیم ملی مالدیو به سمت نیمکت تیم ملی ایران رفت و برای لحظاتی با کارلوس کی روش  به صحبت پرداخت.

کد خبر 141102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز