همشهری‌آنلاین: پانزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات - مردادماه 90- منتشر شد.

ماهنامه مدیریت

به گزارش روابط‌عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات در سرمقاله این شماره ماهنامه به قلم امیرعباس تقی‌پور مدیرمسؤول ماهنامه از روند صدور مجوز فعالیت‌های روابط‌عمومی تحت عنوان کانون‌های آگهی و تبلیغات انتقاد شده و آمده است: حداقل و کف انتظارات در این زمینه اصلاح عنوان کانون‌های آگهی و تبلیغات به کانون‌های روابط‌عمومی و تبلیغات است.

دکتر حسن بشیر نیز در بخش ثابت خود در این ماهنامه که با عنوان رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمانی، منتشر می‌شود به بررسی مسائل سوریه و بازنمایی‌های رسانه‌ای آن پرداخته است.

اما گفت‌وگوی ویژه پانزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، توسط امیرلعلی سردبیر ماهنامه با محمد هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس اسبق سازمان صدا‌وسیما انجام شده و وی در این گفت‌وگو به صراحت به بیان دغدغه‌های خود در مورد وضعیت سیاسی کشور، وضعیت سازمان صداوسیما و نسبت‌هایی که در خصوص تحمیلی بودن او در دولت اول سید محمد خاتمی داده می‌شود، پرداخت.

او از حزب کارگزاران و عدم فعالیت آن از انتخابات 88 تاکنون و همچنین دلایل عدم حمایت این حزب از کاندیدایی واحد در انتخابات گذشته سخن گفت. محمد هاشمی در سال‌های اخیر و در گفت‌وگوهایش نقشی داشته که می‌توان آن را «سخنگویی خاندان هاشمی» دانست؛ به همین دلیل به صراحت از او در مورد فشارهای وارده به خانواده هاشمی به‌ویژه اکبر هاشمی رفسنجانی و پرونده مهدی هاشمی سوال شده است. او به سؤالات این بخش نیز با شفافیت پاسخ داد اما ...

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با پانزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتبطات به گفت‌وگو نشسته و به پرسش‌های مختلف پاسخ داده است. او معتقد است تغییر وزرا و مدیران وزارت ارشاد، گهگاه فراز و نشیب‌هایی در عملکرد این وزارتخانه ایجاد کرده و شاید فضا را متلاطم کند اما در بلندمدت خط سیر سیاست‌های فرهنگی کشور ثابت بوده و هیاهوهای منتقدان، هنگامی که همان‌ها بر مسند ریاست می‌نشینند، فروکش می‌کند.

گفت‌وگو با دکتر فریدون وردی‌نژاد در مورد تکنیک‌های اقناعی در رسانه‌ها از دیگر مطالب این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است. ضمن آنکه مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صدا‌وسیما در مورد نحوه اطلاع‌رسانی اخبار سوریه، اطلاعاتی را در اختیار این ماهنامه قرارداده و گفته: اخبار ما از سوریه با دیگر کشورها متفاوت است. وی همچنین ممنوع‌التصویری مشایی، بقایی، قالیباف، فرهادی، معتمدآریا و بنی‌اعتماد را رد کرده است.

در این شماره ماهنامه، گفت‌وگویی با دکتر حسینعلی افخمی در مورد نشریات آنلاین منتشر شده است. همچنین در پرونده‌ای مفصل با عنوان روزنامه‌نگاری پشت میزی؛ رویدادی که روابط‌عمومی ناخواسته به آن دامن زده است به آسیب‌شناسی این پدیده پرداخته شده و یادداشت‌ها و گفتارهایی از پ‍ژمان موسوی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، ابراهیم عبدالله‌زاده، غلامرضا کاظمی‌دینان، محمد مهدی فرقانی، میرزابابا مطهری‌نژاد، مریم صدرالادبایی، نفیسه زارع کهن، ناصر رزاق‌منش و مهدی افروزمنش به چاپ رسیده است.

فتوژورنالیسم اطلاع‌رسانی با عکس، پرونده دیگری است که در این شماره ماهنامه منتشر شده و در آن با انتشار گفتارها و نوشتاری از زویا چراغی، بهروز مهری، یلدا معیری و مهران مهاجر به بررسی جایگاه عکس به مثابه رسانه در مطبوعات و ابزار رسانه در دنیا و ایران پرداخته شده است.

کاریزما در دنیای معنویت، عنوان پرونده دیگر این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است. نگاهی به مفهوم کاریزماتیک به قلم دکتر محمد اخگری، کاریزما گره‌گاه اجتماع کاذب به قلم ایمان گنجی، کارکردهای غریزه در انسان نوشته محمد ایزدی و کاریزمای معنوی در جهان سکولار نوشته مریم صفایی از جمله مطالبی است که در این پرونده منتشر شده است.

اما علاقمندان به پرونده‌های جامعه اطلاعاتی این ماهنامه می‌توانند مطالب متنوع آن را با موضوع وب 2 و سواد اطلاعاتی ، مطالعه کنند. این پرونده با گفتار یا نوشتار محمدرضا نیازمند، محمد جواد اشتری، حسینعلی جاهد، دکتر فریده عصاره، الهه حسینی، دکتر مریم نظری، محمد مهدی مولایی و امیر یزدیان همراه است.

در پانزدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، بخش نهم کتاب نگارش در روابط‌عمومی با موضوع روابط بین رسانه‌ها و درج خبر منتشر شده است.

علاقمندان به تهیه ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌توانند این نشریه را از کیوسک‌های مطبوعاتی تهیه و یا از طریق سایت www.cmmagazine.ir مشترک ماهنامه شوند.

 

 

کد خبر 141048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز