گروه شهری: 110 پروژه‌ شهری اول مرداد 90 با حضور شهردار تهران در منطقه 12 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علیرضا بزرگوار شهردار منطقه 12 در ارتباط با افتتاح رسمی این پروژه‌ها گفت: بی‌شک بهره‌برداری بیش از 110 پروژه دست‌ کمی از یک تحول اساسی در منطقه ندارد چون می‌تواند سطح خدمات به شهروندان را در تکه دوازدهم تهران به شکل چشمگیری افزایش دهد. وی تاکید کرد:

منطقه 12 هسته اولیه پیدایش شهر تهران است و متأسفانه یکی از مشکلات مهم در این منطقه از بین رفتن هویت محله محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو رویکرد شهرداری منطقه 12 از تعریف پروژه‌ها در محله‌ها، بازگشت به هویت و ایجاد تعلق خاطر میان اهالی و از همه مهم‌تر افزایش سرانه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدماتی بوده است. شهردار منطقه 12 افزود: 110 پروژه آماده بهره‌برداری است که حدود 60 هزار متر مربع زیربنای این پروژه‌های عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، ورزشی، خدمات شهری و توسعه ساختمان‌های اداری است.

حدود 54 هزار متر مربع پیاده‌راه و پیاده‌رو و نیز نیم میلیون مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شده و حدود 9 پروژه احداث و بازسازی فضای سبز انجام و به سرانه فضای سبز منطقه بیش از 15 هزار متر مربع افزوده شده است. وی گفت: این پروژه‌های شهری با اعتباری بیش از 1200 میلیارد ریال برای تملک زمین و اجرای طرح‌ها انجام شده است. بزرگوار با اشاره به اینکه مهم‌ترین پروژه‌های آماده شده برای افتتاح در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند، تاکید کرد:

پروژه‌هایی چون احداث سرای محله‌های آبشار، پامنار، امامزاده یحیی(ع) و بازار، احداث مرکز کارآفرینی ناحیه 2، خانه سلامت و اسباب‌بازی امامزاده یحیی(ع)، ورزشگاه آیت‌الله کاشانی، سالن جشن‌هاو همچنین بازسازی موزه صلح، مرمت و احداث سالن مذهبی، مسجد و حسینیه هدایت و غیره ازجمله پروژه‌هایی است که با هدف افزایش سرانه فرهنگی و آموزشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 140943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز