چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

گروه سیاسی: فرمانده سپاه سردشت روز گذشته با اعلام جزئیات هلاکت عوامل پژاک در مقر «مروان» گفت: در درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عوامل ضد‌انقلاب و گروهک تروریستی پژاک تعداد زیادی از عوامل آنها کشته شدند.

دفاع

گروهک تروریستی پژاک به‌عنوان بخشی از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ترکیه با حمایت مستقیم آمریکا تشکیل شده و در مرزهای ایران دست به اقدامات تروریستی و آزار مردم ساکن در مناطق مرزی می‌زند و هیچ سنخیت اعتقادی و فکری بین مردم کرد منطقه با این گروهک وجود ندارد و افکار لائیک آنها را مردم و روحانیون کرد قبول ندارند و علت استمرار حضورشان فقط حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب است.

سیطره بر تروریست‌ها

با گذشت چند روز از آغاز درگیری‌ها با گروهک ضد‌انقلاب پژاک، سرانجام سرهنگ دلاور رنجبرزاده فرمانده سپاه سردشت جزئیات بیشتری از این عملیات اعلام کرد و گفت که در بین کشته شدگان این گروهک جانشین فرماندهی مقر مروان، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقر استقرار عوامل پژاک نیز دیده می‌شود.

وی همچنین به دستگیری یکی از عوامل پژاک توسط نیروهای سپاه اشاره و اظهار کرد: درگیری‌ها همچنان با اقتدار و صلابت نیروهای سپاه ادامه دارد و منطقه کاملا درتسلط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. فرمانده سپاه سردشت گفت: تمامی مناطق مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق در منطقه سردشت در سیطره نیروهای سپاه است و آنچه پژاک یا رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها مدعی هستند، کذب محض است.

وی از این شکست به‌عنوان یک شکست سنگین و تاریخی برای پژاک نام برد و گفت: 30 نفر از عوامل پژاک از 4سال پیش در مقر مروان استقرار داشتند و با وجود سرمایه‌گذاری‌های فراوان تصور نمی‌کردند که متحمل چنین شکست سنگینی شوند. مقر «مروان » در 50کیلومتری سردشت و در نقطه صفر مرزی قرار دارد و فعالیت گروهک تروریستی پژاک بیشتر در بین مرز ایران و ترکیه و منطقه قلعه رش در استان آذربایجان غربی و کوهستان قندیل در کردستان عراق است.

300 هزار هکتار برای تروریست‌ها

یک مقام عالی‌رتبه نظامی نیز چند روز پیش از آغاز درگیری‌ها، از واگذاری 300 هزار هکتار از کردستان عراق به گروهک تروریستی پژاک خبر داده و اعلام کرده بود که ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند که مراکز تروریستی را در نواحی مرزی مورد هدف قرار دهد و آنها را سرکوب و نابود کند. به فاصله چند روز بعد از این اظهارات هم فرمانده نیروی زمینی سپاه از هلاکت ده‌ها نفر از اشرار و تروریست‌های گروهک پژاک در مناطق مرزی شمال غرب کشور خبر داد و گفت:

رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه، برای تامین امنیت پایدار و مقابله با عوامل ناامنی، با اشرار و تروریست‌های گروهک موسوم به پژاک درگیر شدند و در روزهای اخیر ضربات مهلکی به آنان وارد کردند. سردار محمد پاک پور افزود: فعالیت‌های تروریستی در مناطق کردنشین همواره مورد توجه گروهک‌های ضد‌انقلاب، تروریستی و مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و اینگونه اقدامات ناامن‌کننده باعث کندی روند توسعه و پیشرفت منطقه و خدمات‌رسانی به مردم شده است.

طی چند سال گذشته گروهک غیرقانونی و تروریستی پژاک علیه نیروهای مسلح ایران دست به اقداماتی زده و عده‌ای از مرزداران و فرماندهان نظامی این مرز و بوم را به شهادت رسانده است. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد با توجه به همکاری اقلیم کردستان با این گروهک تروریستی، لزوم رایزنی‌های دیپلماتیک با دولت مرکزی عراق برای روشن‌سازی‌ وضعیت حضور پژاک در کردستان عراق احساس می‌شود.

اقدامات تروریستی پژاک

گروهک تروریستی پژاک طی 5 ماه گذشته چند عملیات تروریستی داخل مرزهای ایران داشته است. در اول اسفند ماه 89 گروهک پژاک مسئولیت ترور 4 پرسنل نیروی انتظامی در سنندج را بر‌عهده گرفت و پس از آن در همان ماه نیز این گروهک اقدام به ترور 4 کارمند اداره محیط‌زیست سنندج کرد و از ابتدای فروردین ماه 90 نیز 4 اقدام تروریستی در کردستان توسط این گروهک روی داده است که طی آن ۶ نفر از پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی کردستان شهید و نزدیک به ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. گفتنی است پژاک تا‌کنون جان بیش از 1200 نفر را در اقدامات تروریستی گرفته است و رهبر این گروه هم‌اکنون به راحتی در اروپا به‌رغم پذیرش اقدامات تروریستی‌اش تردد می‌کند.

کد خبر 140876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز