چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور گفت باید با انبوه مراکز بدون مجوز عرضه قلیان که به این کار مبادرت می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.

قلیان

به گزارش اخبار چند رسانه‌ای واحد مرکزی خبربه نقل ازوب دا، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور در هفتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفت: چند سال پیش برخورد با عرضه قلیان در تمام قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه این کالا از جمله مراکز دارای مجوز در این ستاد تصویب شد که با اعتراض واحدهای صنفی دارای مجوز مواجه شدیم و در نهایت با دستور رئیس جمهوری به وزارت کشور این کار متوقف شد.

سردارحسین اشتری ادامه داد: تعداد مراکز دارای مجوز عرضه قلیان کم است و در عوض تعداد مراکزی که حتی پروانه کار ندارند یا پروانه کار دارند و مجوز عرضه قلیان ندارند و به عرضه این محصول زیانبار اقدام می‌کنند بسیار زیاد است. بنابراین پلیس با توجه به مصوبه امروز ستاد کشوری کنترل دخانیات با این مراکز برخورد قانونی می‌کند و قلیان را از این مراکز جمع آوری می‌کند.

وی افزود: سال گذشته 28 میلیون نخ سیگار قاچاق در سراسر کشور کشف، ضبط ومعدوم شد و 429 واحد صنفی متخلف به طور موقت پلمب شدند که همین تعطیل موقت هم در کاهش میزان مصرف دخانیات موثر بوده است.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور اضافه کرد: طی 3 ماه امسال نیز 5 میلیون نخ سیگار قاچاق در سراسر کشور کشف شده است که البته متأسفانه این کار سخت‌ترین بخش اجرای قانون کنترل دخانیات است زیرا مأموران پلیس معمولاً با اعتراض و ناراحتی مردم و واحدهای صنفی مواجه می‌شوند و 80 درصد برخوردهای مردم با مأموران پلیس است.

سردار اشتری افزود: مسئله دیگر عرضه سیگار و مواد دخانی توسط دستفروشان است که شهرداری باید برای جمع آوری آنان برنامه ریزی جدی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مأموران پلیس برای اجرای این قانون باید مشکلات و زحمات زیادی را متحمل شوند و پیشنهاد ما این است که حق الزحمه و پاداشی برای این فعالیت مأموران پلیس در نظر گرفته شود.

کد خبر 140785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز