چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گرمای بی‌سابقه از ابتدای تابستان تا‌کنون مرگ دسته جمعی ماهی‌های پارک بزرگ ایل گلی تبریز را رقم زد.

ماهی مرده

به گزارش برنا از تبریز، عبدالله تقی‌پور مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز در این باره گفت: در پی مشاهده مرگ و میر غیر عادی ماهیان استخر ایل گلی که در چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است سازمان پارکها جهت بررسی موضوع از کارشناسان اداره محیط زیست آذربایجان شرقی، اداره کل دامپزشکی و شیلات استان و نیز ادارة بهداشت محیط استان دعوت به بازدید از این واقعه نمود و همزمان با آن آنالیز کیفیت آب را نیز انجام داد.

وی تصریح کرد: پس از بررسیهای صورت گرفته در نهایت علت اصلی این مرگ و میر گرمای بیش از حد هوا که در 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده است اعلام شد.

تقی‌پور تاکید کرد: این افزایش دما باعث رشد بیش از حد نوعی جلبک آبی شده و با وجود اینکه در ساعات روز تولید اکسیژن می‌نماید ولی در شب به علت مصرف اکسیژن و تولید دی اکسید کربن موجب کاهش اکسیژن آب شده و مرگ ماهیان را باعث شده است و نیز درآنالیز آب مشخص شد هیچگونه مسمومیت آبی در استخر وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز اضافه کرد: در حال حاضر جهت جلوگیری از ادامه این روند صید ماهی‌های استخر و نیز هوا دهی به آب به طرق مختلف انجام می‌پذیرد.

کد خبر 140758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز