گروه شهری: 25 سازمان و نهاد دخیل در مدیریت بحران شهر تهران صبح دیروز برای نخستین‌بار و به‌طور گسترده به کنترل بحران ناشی از سناریوی از پیش طراحی شده انفجار فرضی یک فروند هواپیمای ایرباس در فرودگاه مهرآباد تهران اقدام کردند.

airbus

به گزارش همشهری، هواپیمای ایرباس که در موقعیت باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد قرار داشت در ساعت 10 صبح و در حضور استاندار تهران، شهردار منطقه 9 پایتخت، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیرعامل فرودگاه مهرآباد و نمایندگانی از 25‌سازمان و نهاد دخیل در مدیریت بحران شهر تهران به‌طور فرضی با زمین برخورد کرد و 120 سرنشین آن دچار حادثه شدند. دکتر معتمدی معاون عملیات اورژانس شهر تهران با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با فرودگاه مهرآباد به‌منظور آمادگی برای امدادرسانی به مصدومان فرضی به همشهری گفت: 12 دستگاه آمبولانس، 3 دستگاه موتورلانس و 2‌ دستگاه اتوبوس آمبولانس که هر کدام قابلیت حمل 15 مصدوم را دارد به عملیات امداد و نجات مصدومین فرضی ناشی از برخورد و انفجار هواپیمای ایرباس در فرودگاه مهرآباد تهران اعزام شدند.

مدیرعامل فرودگاه مهرآباد نیز از حضور 450 نیروی عملیاتی از 25 سازمان متولی مدیریت بحران شهر تهران در عملیات خبر داد و گفت: ارزیاب‌ها تمامی بخش‌های این عملیات را ثبت و ضبط کردند تا بتوان نقاط مثبت و منفی فعالیت‌ها در مدیریت چنین بحران‌هایی را بررسی و نقاط ضعف را برطرف کرد. استاندار تهران نیز پس از پایان عملیات مدیریت بحران ناشی از اطفای حریق ناشی از انفجار فرضی هواپیمای ایرباس و جابه‌جایی مصدومان به بیمارستان در سخنانی اعلام کرد: تهران قلب کشور است و درصورت وقوع حوادث در پایتخت تمام کشور از چنین حوادث و بحران‌هایی متاثر می‌شود. مرتضی تمدن گفت: مجموعه مدیریت بحران شهر تهران باید قابلیت اعتمادبخشی به شهروندان را داشته باشد تا آنها بدانند که اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد نیروهای امدادی قادر به حفظ جان و مراقبت از آنها هستند.

کد خبر 140741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز