همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که مردانی که ماشین‌های لوکسی مانند پورشه را می‌رانند یا سایر چیزهای تجملی‌شان را به رخ می‌کشند،، معمولا "اهل ازدواج" نیستند.

SPORT CAR

به گزارش وب مد پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که مردانی که برای خریدن اشیای تجملی به صورتی بی حد و حصر پول خرج می‌کنند، اغلب به روابط کوتاه مدت و بدون قبول تعهد علاقه نشان می‌دهند. این پژوهشگران همچنین می گویند گرچه ممکن است داشتن اشیای تجملی بوسیله مرد توجه زن را به خود جلب کند، اما این جلب توجه باعث نمی‌شود زن به ازدواج با چنین مردی علاقه نشان دهد.

جیل ساندی، استادیار بازاریابی در دانشگاه تکزاس- آنتونیو، یک از این پژوهشگران گفت: " این بررسی نشان داد که خرید اشیای تجملی مثلا ماشین‌های گران‌قیمت همان کارکردی را برای برخی از مردان دارد که پر دم‌های رنگارنگ و درخشان طاووس‌ نر دارد."

این بررسی نشان داد همانطور که طاووس‌های نر دم‌های رنگارنگ‌شان را باز می‌کنند تا توجه جفت‌های احتمالی را به خود جلب کنند، برخی از مردان نیز اشیای پرزرق و برق‌شان مانند ماشین‌های اسپورت با رنگ روشن را برای جلب توجه زنان به کار می‌برند.

این پژوهشگران می‌گویند مردانی که چنین راهبردی را برای جفت‌یابی انتخاب می‌کنند، تنها به روابط کوتاه مدت با زنان علاقه دارند.

این پژوهشگران در بررسی بیش از 1000 مرد دریافتند که داشتن ماشین پورشه یا ماشین لوکس و پرزرق و برق دیگر نسبت به داشتن یک ماشین معمولی برای مثال هوندا سیویک، مرد را به طور گذرا برای زنان جذاب‌تر می‌‌کند. اما این جذابیت در همین حد متوقف می‌شود.

به گفته آنها ممکن است زنان مردی را که پورشه می‌راند در کوتاه‌‌مدت‌ جذاب‌تر بدانند، اما وقتی موضوع ازدواج و داشتن یک رابطه متعهدانه درازمدت مطرح است، دیگر این مرد برای زنان جذابیتی ندارد.

در واقع یافته‌های این پژوهشگران نشان داد زنان از ولخرجی مردان برای خریدن اشیای تجملی به این نتیجه می‌رسند که این مردان تنها به روابط غیرمتعهدانه علاقه دارند و به اصطلاح اهل ازدواج نیستند.

دانیل بیل، استادیار روانشناسیدر دانشگاه رایس، یکی از این پژوهشگران، گفت: "هنگامی که زنان مردی را برای روابط درازمدت مورد نظر قرار می‌دهند، داشتن ماشین‌های اسپورت گران‌قیمت نسبت به داشتن یک ماشین معمولی مزیتی محسوب نمی‌شود.شاید مردان فکر کنند که داشتن چیزهای پرزرق و برق و تجملی آنها را برای زنان جذاب‌تر می‌کنند، اما در واقع بسیاری از مردان با این کار ممکن است پیامی اشتباه را به زنان بفرستند."

اما در مورد ولخرجی‌های زنان چه باید گفت. جیل ساندی گفت: "واضح است که زنان نیز پول زیادی برای خرید چیزهای گران‌قیمت خرج می‌کنند. اما بر خلاف برخی از مردان انتظار برای عشق و جفت‌یابی باعث نمی‌شود که آنها به خرید چیزهای پرزرق بپردازند."

کد خبر 140740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز