محمدجواد پاینده: روز دوشنبه 2 بهمن مصطفی دنیزلی یکی از بهترین روزهای خودش را در پرسپولیس سپری می‌کرد.

برخلاف همیشه شماری از مصدومان و غایبان فکر او را مشغول نمی‌کردند و پرسپولیس پس از مدت‌ها با همه بازیکنانش تمرین کردمربی ترک خوشحال است که حالا حق انتخاب دارد. حداقل تا چند هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم می‌تواند ترکیب مورد نظر خودش را بچیند و شاید پرسپولیس باز هم آمادگی ابتدای فصل را با حضور همه بازیکنانش به‌دست آورد.روز دوشنبه انتظار می‌رفت پرسپولیس با بازیکنان جدیدی تمرین کند اما تنها بازیکنان حاضر در نیم فصل اول در ورزشگاه کارگران تمرین کردند و از میهمانان روزهای گذشته در این تمرین خبری نبود.

مطابق معمول نورالدین تمرین را آغاز کرد و  مصطفی دنیزلی بیش از همه حاضران در تمرین سوژه عکاسان و خبرنگاران بود. در هوای سرد تهران هم انتظار نمی‌رفت که هواداران زیادی به ورزشگاه کارگران بیایند. شمار تماشاگران این تمرین شاید به 50 نفر هم نمی‌رسید.

مشکل بعضی‌ها  فقط استیلی بود
نکته جالبی در تمرینات اخیر به وضوح دیده می‌شود که البته در فوتبال ایران اتفاق بی‌سابقه‌ای نیست. تا چند هفته پیش گروه چهار نفره‌ای که از آنها به عنوان مخالفان دنیزلی یاد می‌شد حق تمرین با تیم را نداشتند؛ باقری، سیدعباسی، مامانی و فاطمی ‌تا زمانی که استیلی روی نیمکت حاضر بود و البته به عنوان حامی‌آنها شناخته می‌شد به صورت جداگانه تمرین می‌کردند اما حالا که استیلی از پرسپولیس جدا شده دیگر هیچ اختلافی هم دیده نمی‌شود. حتی در غیاب مترجم دنیزلی، باقری حرف‌های او را برای بازیکنان ترجمه می‌کرد. شاید به نوعی حالا او جانشین استیلی شده.

یکی از افرادی که در زمین چمن شاهد تمرین سرخ‌پوشان بود می‌گفت:  همین‌ها استیلی را خراب کردند و او از تیم کنار رفت. حالا نشان می‌دهند که با دنیزلی مشکلی ندارند. انگار اصلا همین هدف را دنبال می‌کردند و حالا به راحتی در کنار دیگران تمرین می‌کنند!
به غیر از مامانی که همچنان مصدوم است ناسازگاران گذشته و البته بازیکنان دیگر در آرامش با پرسپولیس تمرین می‌کنند و احتمال حضور آنها در بازی با ابومسلم هم وجود دارد.

دنیزلی: دو بازیکن را تایید کرده‌ام
مصطفی دنیزلی همواره در تمرینات منضبط و سختگیر است اما می‌شود فرصتی برای گفت و گویی کوتاه پیدا کرد؛ «دو بازیکن جدید را تایید کردم. یک‌هافبک از تونس و یک بازیکن از سوریه اما هنوز نمی‌دانم که انتقال بازیکنان  جدید در چه مرحله‌ای قرار دارد. ما به واقع اگر اسیر مصدومیت‌ها و  محرومیت‌ها نشویم مشکلی نداریم. در خط دفاع هم بازیکنان خوبی داریم. بیشتر به فکر بازیکنان هجومی ‌هستم. در حقیقت من هنوز به خاطر اولادی نگرانم. ممکن است او را در اختیار نداشته باشیم. به همین خاطر باید در خط حمله خودمان را تقویت کنیم و به همین خاطر تاکید دارم که مهاجم جدیدی جذب کنیم. نمی‌دانم انتقال این دو بازیکنی که تأیید شدند در چه مرحله‌ای است اما امیدوارم این موضوع به زودی قطعی شود.»

بازیکنان سوری و تونسی می آیند
دنیزلی دو بازیکن را تایید کرده که البته هیچ کدام مدافع نیستند. او روی مدافعان ایرانی هم نظری ندارد ولی پس از گرفتن تست فنی از چند بازیکن خارجی،‌ یکی از آنها را تایید کرده است. نبیل سعید تونسی، هافبک متمایل به سمت راست که در حرکات هجومی‌سرعت خوبی دارد مورد توجه مربی ترک‌تبار قرار گرفته است. مقدمات جذاب او به زودی فراهم خواهد شد. دیگر بازیکن تونسی نظر دنیزلی را جلب نکرد.

دیگر بازیکن جدید پرسپولیس یک مهاجم اهل کشور سوریه خواهد بود که 45 بازی ملی در تیم کشورش دارد. زیاد شابو هنوز وارد تهران نشده اما دنیزلی با توجه به شناختی که از او دارد اعلام کرده نیازی به انجام تست فنی نیست. اگر مهاجم ملی پوش سوریه به موقع وارد ایران شود قرارداد او هم به ثبت خواهد رسید.

پرسپولیس برای جذب بازیکنان جدید محدودیتی ندارد. بازیکنان خارجی تا هر زمانی می‌توانند برای ثبت قرارداد راهی هیأت فوتبال شوند و با پایان مهلت نقل و انتقالات فرصت پرسپولیس برای جذب این بازیکنان به اتمام نخواهد رسید.

کد خبر 14063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز