گروه حوادث: تاجر پاکستانی یک قاچاقچی بین‌المللی بود که قصد داشت با جاسازی 324کیلو هروئین و 49کیلو ماده اولیه تولید شیشه در جعبه‌های شطرنج سنگی، این محموله را به کشور قاچاق کند.

سگ مواد یاب

چند روز پیش مأموران پلیس در یکی از پاسگاه‌های ایست و بازرسی شرق کشور، اتوبوسی را متوقف کردند که از شهری مرزی به سمت کرمان در حرکت بود. در قسمت بار این اتوبوس، تعداد زیادی کارتن به چشم می‌خورد که حاوی جعبه‌های شطرنج با مهره‌های سنگی بود. صاحب این محموله مرد جوانی، اهل پاکستان بود. این مرد که وانمود می‌کرد تاجر است، مدعی بود جعبه‌های شطرنج را در کارگاهش در پاکستان ساخته و حالا می‌خواهد با انتقال آنها به تهران، این جعبه‌ها را به فروش برساند. حرف‌های مرد پاکستانی تمام نشده بود که یکی از سگ‌های مواد یاب که در پاسگاه ایست و بازرسی نگهداری می‌شد، به محض نزدیک شدن به قسمت بار اتوبوس شروع به پارس کرد. سگ موادیاب در حالی که مقابل جعبه‌های شطرنج ایستاده بود، مرتب پارس می‌کرد و همین مسئله شک ماموران را برانگیخت. آنها که حدس می‌زدند داخل جعبه‌های شطرنج، مواد‌مخدر جاسازی شده است، کارتن‌ها را یکی بعد از دیگری از قسمت بار اتوبوس خارج و شروع به بازرسی داخل آنها کردند.

سردار حمید‌رضاحسین آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا، در تشریح این ماجرا به همشهری گفت: مرد پاکستانی جعبه‌های شطرنج را طوری در داخل کارتن‌ها چیده بود که جعبه‌های ردیف اول حاوی مهره‌های سنگی بودند اما در هریک از بقیه جعبه‌ها، بسته‌های یک کیلویی هروئین جاسازی شده بود. وی ادامه داد: با کشف 324کیلو هروئین و 49کیلو سود و افدرین- که از مواد اولیه ساخت مخدر شیشه به شمار می‌رود- از داخل جعبه‌های شطرنج، این قاچاقچی بین‌المللی دستگیر شد و در اختیار ماموران مبارزه با مواد‌مخدر ناجا قرار گرفت.

سردار حسین آبادی تصریح کرد: هم اکنون تحقیقات از مرد پاکستانی شروع شده تا همدستان او شناسایی شوند و معلوم شود که او قرار بوده محموله را در اختیار چه کسانی قرار دهد. وی با اشاره به کشف مواد اولیه ساخت مخدر شیشه از این قاچاقچی بین‌المللی یادآور شد: این چندمین محموله پیش ساز مخدر شیشه است که هنگام ورود از پاکستان به ایران، از سوی پلیس کشف شده است. رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا تأکید کرد: این مسئله نشان می‌دهد که فعالیت تولید‌کنندگان شیشه در کشور، بین‌المللی است و آنها با کمک همدستانشان در کشورهای دیگر اقدام به تهیه و قاچاق این ماده مخدر می‌کنند. با این حال پلیس با جدیت در تعقیب این افراد است و از همه توان خود برای مقابله با آنها استفاده می‌کند.

کد خبر 140202
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز