همشهری آنلاین: اداره هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست تا بر اساس رای دادگاه بین‌المللی لاهه اجازه دهد هر چه سریعتر محاصره مردم غزه شکسته شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش اداره هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل، سربازان رژیم صهیونیستی بیش از پنج سال است که کرانه باختری رود اردون و بیت المقدس را مسدود کرده و اجازه هیچ گونه فعالیتی اقتصادی و عمرانی را به مردم فلسطین نمی‌دهند و حتی برای رفت و آمد هم باید مجوز بگیرند.

بر اساس گزارش سازمان ملل مردم فلسطین برای مسائل درمانی، آموزشی و حتی خرید باید از محل‌های ایست و بازرسی عبور کنند.

مردم فلسطین بیش از اندازه تحت فشار صهیونیست‌ها قرار دارند، حتی کشاورزان فلسطینی برای سرکشی از زمین های خود نیاز به اجازه وِیژه سربازان اشغالگر قدس دارند.

بیش از پنج سال است که غزه در محاصره صهیونیست ها قرار دارد و گذرگاههای غزه که تنها راه ارتباط مردم منطقه با دنیای خارج است توسط رژیم صهیونیستی بسته شده است .

نوار غزه هفت گذرگاه دارد که ارتباط یک و نیم میلیون فلسطینی‌ با جهان خارج از خود را امکان‌پذیر می‌کند ولی شش گذرگاه جز رفح، تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.

اقتصاد غزه نخستین هدف رژیم صهیونیستی از ادامه این محاصره است، به این امید که با نابود شدن اقتصاد غزه یک و نیم میلیون انسان بی گناه را به گام مرگ بفرستد.

بنا بر گزارش نهادهای حقوقی، نرخ بیکاری در نوار غزه اکنون بیش از 45 درصد است و از طرفی دستمزدها از نیمه دوم سال 2010 تا 35 درصد کاهش داشته است.

تاکنون در سایه بی‌توجهی و سکوت نهادهایی بین‌المللی مانند سازمان ملل، برخی کشورها اقداماتی برای اعزام کاروان‌های امدادرسان به غزه انجام داده‌اند که از جمله آنان ایران، ترکیه و برخی از نهادهای حقوق‌بشری در سطح بین‌الملل است.

رژیم صهیونیستی تاکنون با این کاروان‌ها بشدت برخورد کرده است در 31 مه سال2010 کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به کشتی های حامل کمک های انساندوستانه که از طرف ترکیه عازم غزه بود، حمله کرد و 20 نفر از افراد بی گناه را به قتل رساند.

کد خبر 140186
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز