همشهری آنلاین: یک مقام عالیرتبه نظامی از واگذاری 300 هزار هکتار از کردستان عراق به گروهک تروریستی پژاک خبر داد و اعلام کرد که ایران این حق را برای خود محفوظ می داند که مراکز تروریستی را در نواحی مرزی مورد هدف قرار داده و آنها را سرکوب و نابود نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام عالیرتبه نظامی اظهار داشت: مسئولین و به خصوص رئیس اقلیم کردستان به ملت های عراق و ایران خیانت کرده و بدون اطلاع دولت مرکزی عراق در یک تبانی با استکبار بخش‌های زیادی از سرزمین عراق را در اختیار گروهک تروریستی پژاک قرار داده، دست این گروهک جنایتکار را در اخاذی و باج گیری از مردم عراق بازگذاشته است و گروهک مزبور با حمایت دولت اقلیم کردستان عراق علیه ملت ایران دست به عملیات های تروریستی می زند.

وی افزود: رئیس اقلیم کردستان، منطقه ای به وسعت حداقل 300 هزار هکتار را بدون اطلاع دولت مرکزی بغداد در اختیار این گروهک تروریستی قرار داده است و این سرزمین از نقاط مرزی دالامیر داغ تا مرز مقابل قلعه دیزه در داخل خاک عراق به طول 150 کیلومتر و به عمق حداقل 30 کیلومتر را شامل می شود و گروهک تروریستی پژاک در این سرزمین تشکیلات آموزشی و اداری و آمادی جهت اقدامات تروریستی علیه ملت ایران دایر کرده است و از مردم عراق ساکن در این سرزمین باج گیری و اخاذی می نماید.

این مقام عالیرتبه نیروهای مسلح تاکید کرد: این اقدام خائنانه علیه دو ملت ایران و عراق است و چنانچه دولت مرکزی در بغداد هیئتی نظامی و عالی رتبه بفرستد و موضوع را بررسی نمایند این امر برای آنها ثابت می شود.

وی گفت: غصب زمین های کشاورزی از ملت ستمدیده عراق به زور و همچنین قتل و غارت تعدادی از کشاورزان آن منطقه ریشه در جنایت های گذشته و دیدگاه های افراطی این گروهک ضد میهن دارد.

این مقام نظامی در پایان تاکید کرد: به تروریست ها اجازه داده نخواهد شد که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در سرزمین عراق لانه کرده و به ملت ایران تعرض کنند، علیه این تروریست ها اقدام خواهد شد و این حق برای ما محفوظ است تا مراکز تروریستی را در نواحی مرزی فوق مورد هدف قرار داده و آنها را سرکوب و نابود نماییم.

 

کد خبر 140066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز