دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم‌هایی از آلفرد هیچکاک به عنوان بخشی از برنامه‌های افتتاحیه المپیک 2012 لندن به نمایش در می‌آیند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه فیلم‌های صامت این فیلمساز انگلیسی بازیافت شده و با اجرای زنده ارکستر کلاسیک روی پرده می‌روند.

موسسه فیلم بریتانیا با اعلام این مطلب افزود نسخه هایی احیا شده از فیلم های کلاسیک هیچکاک در دهه 1920 در برنامه ای تحت عنوان "المپیاد فرهنگی" همزمان با افتتاح مسابقات المپیک 2012 لندن نمایش داده می‌شوند.

نیتین ساونی آهنگساز هندی الاصل انگلیسی برای فیلم "مستاجر: داستان لندن مه آلود" ساخته سال 1926 هیچکاک موسیقی متنی ساخته که با همراهی ارکستر سمفونیک لندن هنگام نمایش فیلم اجرا خواهد شد.

دنیل کوهن از فارغ التحصیلان جدید آکادمی سلطنتی موسیقی بریتانیا نیز موسیقی متنی برای فیلم "باغ لذت" ساخته شده به سال 1925 ساخته است. "باغ لذت" نخستین فیلم هیچکاک به عنوان کارگردان است.

هدر استیوارت از مدیران موسسه فیلم بریتانیا در این باره گفت: هیچکاک یکی از بزرگ ترین هنرمندان قرن بیستم به شمار می رود و تاثیر گذاری او بر هنر سینما عمیق و غیر قابل انکار است.

وی افزود: موسسه فیلم بریتانیا مفتخر است تا نسخه های بازیافت شده از آثار صامت دوران اولیه کاری هیچکاک را به عنوان بخشی از فعالیت های فرهنگی المپیک 2012 لندن به نمایش در آورد.

 

کد خبر 140050

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز