یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: نمایشگاه آثار تجسمی با مضامین قرآنی، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 6 مرداد تا 4 شهریورماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

در آستانه ماه مبارک رمضان، نمایشگاه آثار تجسمی در رشته‌های خوشنویسی، طراحی و نقاشی، نگارگری، گرافیک، سفال و سرامیک با مضامین قرآنی از سوی مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و مرکز هنرهای تجسمی و با حمایت مؤسسه توسعه هنرهای معاصر برگزار می‌شود. این نمایشگاه در رشته‌های طراحی و نقاشی (تکنیک آزاد روی بوم و نقاشی دیجیتال)، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نقاشی‌خط، ثلث و معلی)، نگارگری (گرایش نقاشی ایرانی (نگارگری و تذهیب)، سفال و سرامیک شامل نقش برجسته (کتیبه قرآنی، کتیبه نقوش اسلامی) و آثار حجمی (آثار مذهبی و اماکن مذهبی) گرافیک (لوگو تایپ اسماء جلاله، پوستر بامضامین مذهبی و اسماء‌الله) است.

مضامین قرآن کریم (با تکیه بر قرآن کتاب زندگی و قرآن کتاب بیداری)، قصص و داستان‌های قرآن کریم واسماء‌الله و اسماء جلاله موضوعات این نمایشگاه است. هنرمندان برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانند حداکثر 5 اثر را تا 25تیرماه جاری از طریق سایت ارسال کنند و آثار رسیده به دبیرخانه توسط هیات‌داوران بررسی می‌شوند و آثار منتخب برای نمایشگاه اعلام خواهد شد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، منبت‌کاری و معرق و سفال و سرامیک نیز از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با نمایشگاه تجسمی با مضامین قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد و هنرمندان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توانند تا 30تیرماه از طریق سایت جشنواره به نشانیwww.ivaquran.ir ثبت‌نام کرده و 3 اثر خود را ارسال کنند تا پس از بررسی استادان برای کارگاه‌های آموزشی انتخاب شوند. نشست‌های تخصصی هنرمندان تجسمی نیز از دیگر برنامه‌های تجسمی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

راه‌اندازی نگارخانه برای دانشجویان

از سوی دیگر، نگارخانه شماره 2 هنر ایران به‌منظور نمایش آثار دانشجویان فردا سه‌شنبه 21تیرماه گشایش می‌یابد. این در حالی است که نگارخانه شماره یک هنر ایران از سوی مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مرکز هنرهای تجسمی برای نمایش آثار هنرمندان استان‌های کشور در سال 87 راه‌اندازی شده بود.به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، نگارخانه شماره 2 هنر ایران از سوی مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با حمایت مرکز هنرهای تجسمی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از دانشجویان راه‌اندازی شده است. این نگارخانه به‌منظور حمایت از هنرمندان جوان و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برگزار می‌شود و از مردادماه سال‌جاری به نمایش آثار دانشجویان اختصاص می‌یابد.

نگارخانه شماره 2هنر ایران در خیابان استاد نجات‌اللهی، نرسیده به خیابان کریمخان، کوچه ارشد، شماره 10 قرار دارد. همچنین نمایشگاه عکس «ردپای سونامی» افشین والی‌نژاد در کافه گالری تماشاخانه ایرانشهر برپاست. این نمایشگاه شامل 20 قطعه عکس از آثار این هنرمند از فاجعه سونامی ژاپن است. والی‌نژاد که رسانه‌ها به او لقب «فرشته‌ ایرانی در زلزله‌ ژاپن» داده‌اند، از روزهای نخست حوادث و از مناطق بحرانی و خطرناک عکس گرفته است. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه عکس «ردپای سونامی» می‌توانند تا 31‌تیرماه از ساعت 10 تا 21 به کافه‌گالری تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کنند.

کد خبر 139994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز