همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با حمایت از زنان سرپرست خانوار، گفت:

زنان

 مهم ترین اقدام قابل توجه و تقدیر مجلس شورای اسلامی در این رابطه قانونی بود که در چارچوب برنامه پنجم تصویب و ابلاغ شده است و بنابراین قانون دستگاه‌ها مکلف شده‌اند تمامی زنان سرپرست خانوار که شرایط را دارا هستند، تحت پوشش قرار دهند، البته این مساله با توجه مساله ادغام‌های اخیر در وزارتخانه‌ها به تاخیر افتاده است

سیروس برنا بلداجی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، تصریح کرد: بودجه سازمان بهزسیتی کل کشور در مقام قیاس یا سایر دستگاه‌های دولتی و اجرایی از ابتدای دولت نهم افزایش خوبی داشته است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میانگین افزایش بودجه این سازمان در سال‌ ۸۹ از سال ۸۸ بیشتر بوده و در سال ۸۹ شرایط بهتری قرار گرفت ودر کل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی همچنین افزود: در حالی که هر ساله در چارچوب لایحه بودجه، اعتباراتی برای سازمان بهزیستی کل کشور در نظر گرفته می شود اما واقعیت این است که سازمان بهزیستی کل کشور هنوز امکان اینکه بتواند تمامی مراجعین واجد شرایط را تحت پوشش را قرار دهد، ندارد و باید برای رفع این معضل راه‌کارهایی را اندیشید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: موثرین راهکار برای حل این معضل این است که وزارت رفاه و تامین اجتماعی بر روی بنگاه‌های اقتصادی قابل توجه‌ای سرمایه گذاری کنند و در همین زمینه حرکت‌های جدی از سوی دولت صورت گیرد تا این بنگاه‌های اقتصادی به تدریج غیردولتی شوند و تا سود آوری بیشتری داشته باشند و در نهایت میزان درآمدشان هم بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: مسئولان این سازمان باید در سیاست‌های خود تغییراتی را ایجاد کنند اینکه این سازمان تنها ماهی ۴۰، ۵۰ و یا ۶۰ هزار تومان به افراد بدهد در وضعیت فعلی اقتصادی و تورم؛ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه این سازمان باید تلاش کند از طریق تشکل‌های گروهی و تعاونی‌های مختلف معضلات اساسی مانند مسکن؛ تامین درآمد حداقل معیشیتی برای افراد تحت پوشش خود تامین کند.

برنابلداجی در رابطه با اقدامات مجلس برای تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار، گفت: مهم ترین اقدام قابل توجه و تقدیر مجلس قانونی بود که در چارچوب برنامه پنجم تصویب و ابلاغ شده است و بنا براین قانون دستگاه‌های متولی مکلف شده‌اند تمامی افرادی که شرایط را دارا هستند، تحت پوشش قرار دهند.

وی بیان داشت: البته این مساله با توجه مساله ادغام‌های اخیر در وزارتخانه‌ها به تاخیر افتاده بود و انتظار می‌رود دولت برای انجام این قانون اقدامات بیشتری را در دستور کار قرار دهد.

فریبا بریمانی مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده، کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار زن سرپرست خانوار به منظور دریافت خدمات سازمان بهزیستی پشت نوبت این سازمان هستند.

وی افزود: هر ساله در بودجه سازمان بهزیستی اعتباری به دفتر توانمندسازی خانواده و کودکان سازمان بهزیستی اختصاص داده می شود که این اعتبار در جهت اجرای برنامه‌ها و طرحهای مربوط به زنان و کودکان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دفتر پاسخگوی افراد پشت نوبتی نیست، گفت: تحت پوشش قرار گرفتن تمامی زنان سرپرست خانوار نیاز به اعتبارات جداگانه‌ای از سوی مجلس و نظر مثبت نمایندگان دارد و فقط چنانچه بودجه ای خاص به این بخش اختصاص داده شود می‌توانیم زنان پشت نوبت را تحت حمایت قرار دهیم.

کد خبر 139882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز