همشهری آنلاین: رویداد "هنر ماه" همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع) در باغ موزه هنر ایران آغاز می شود.

نگارگری

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر دلاور بزرگ نیا،‌ مدیر باغ موزه هنر ایران دراین باره گفت: "هنر ماه" تلاش خواهد کرد ضمن واکاوی بخش های درخشان هنر ایران اسلامی،‌ آن را با تعریفی امروزین به زندگی شهروندان پیوند دهد و با تأکید بر رابطه تفکیک ناپذیر "هنر و شهروند" زمینه ای برای ارتقای فرهنگ عمومی شهرنشینی پدید آورد.

در این راستا با برپایی رویدادهای کوچک اما تخصصی که با نشست های چالشی و علمی در باب هنرهای اصیل ایرانی اسلامی همراه خواهد بود.

وی گفت:سعی می شود هنر معاصر نیز آسیب شناسی شود تا راهکارهای "زیست هنری" برای مردم و "جلوه های هنری زندگی" در مجامع شهری مورد فعالیت هنرمندان معاصر قرار گیرد.

در این سلسله برنامه های ماهانه هویت فرهنگی هنری بخشی به زندگی شهری و بازخوانی دستاوردهای گرانقدر هنر اصیل ایرانی اسلامی و پیوند دادن آن به امروز یکی از اهداف ما است.

بزرگ نیا اعلام کرد:‌ عصر سه شنبه 21 تیر، در شب میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) رویداد "هنر ماه"‌با برپایی نمایشگاه "نگارگران معاصر ایران" آغاز به کار می کند.

در این نمایشگاه آثار بیست نگارگر برجسته از اساتیدی که اکنون در قید حیات نیستند تا نگارگران جوان به معرض تماشای عموم قرار می گیرد.

تلاش شده است با کنار هم قرار گرفتن آثار پنج استاد فقید در کنار پانزده نگارگر جوان،‌ تحولات و تغییرات نقاشی ایرانی به مقایسه و رصد قرار گیرد.

وی با بیان این خبر که لگوی "هنر ماه" را صداقت جباری و پوستر نخستین رویداد از این مجموعه،‌نگارگر معاصر را قباد شیوا طراحی و اجرا کرده اند، افزود:‌ در کنار این نمایشگاه کارگاههای تخصصی تذهیب،‌ تشعیر،‌گل و مرغ،‌ چلد لاکی و مینیاتور هریک به مدت ده روز برپا می شود که اساتید مجربی نظیر ایوب جوانکار، خلیل جوکار و کاظم شهبازی آن را اداره خواهند کرد.

بزرگ نیا گفت: در یک ماه پیش رو،‌ هر ده روز یک بار،‌ یک اثر نگارگری از اساتید به نام نگارگری در باغ موزه هنر ایران رونمایی خواهد شد، که به رغم گذشت سالیان متمادی دیده نشده اند.

مدیر باغ موزه هنر ایران،‌ برنامه های آتی "هنرماه" را نقاشی قهوه خانه ای که هفته بعد در موزه امام علی (ع) دایر خواهد شد،‌ نمایشگاه نقاشی های پشت شیشه ای و نمایشگاه شمایل نگاری ها اعلام کرد.

به گفته دبیر "هنر ماه"در نمایشگاه نگارگران معاصر ایران آثار هنرمندان زیر به مدت یک ماه در گالری باغ موزه هنر ایران به تماشای عموم قرار می گیرد.

زنده یاد محمد علی زاویه،‌ زنده یاد مهدی تائب،‌ زنده یاد کلارا آبکار، زنده یاد حاج آقا امامی،‌ زنده یاد ابراهیم جباری‌(جباربیک)،‌ علیرضا سعادتمند،‌ بهمن شریفی،‌ بهنام شریفی،‌ ایوب جوانکار،‌ خلیل جوکار،‌ روح الله جهان بینی،‌ رقیه دادخواه، نازنین رهنما،‌ وحید سلیمانی،‌ کاظم شهبازی، رضا عتیقی مقدم،‌ روح الله فاضلی، رامین قبولی، محمد مرادی و مسعود هنرکار.

باغ موزه هنر ایران در میدان تجریش ـ خیابان دربندی ( مقصود بیک) ـ کوچه دکتر حسابی ـ شماره 20 واقع است.

کد خبر 139850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز