شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها نفر در اعتراض به نخست‌وزیر مالزی به خیابان‌ها آمده‌اند.

malaysian police

پلیس این کشور با قرار دادن مانع در خیابان‌ها، استفاده از کامیون های آبپاش و بستن بخش‌هایی از خیابان‌های کوالالامپور، پایتخت مالزی قصد دارد از برگزاری راهپیمایی صدها مخالف دولت در اعتراض به نخست‌وزیر، جلوگیری کند.

بیش از 200 فعال مالزیایی بازداشت و هزاران پلیس به خیابان‌های این شهر 1.6 میلیون نفری آمده‌اند تا جلوی اعتراض‌هایی را که می‌تواند برنامه اصلاحات اقتصادی نجیب رزاک را متوقف کند، بگیرند.

بالابودن میزان اعتراض‌ها و تعداد معترضان می‌تواند نشانه‌ای باشد از این‌که حزب حاکم"جبهه ملی"  دارد میدان را واگذار می‌کند و ممکن است نجیب را وادارد تا به انتخابات مجدد بیندیشد و نیز اصلاحات اقتصادی رنج‌آور را نیز که برای جلب سرمایه‌ خارجی ضروری خوانده شده، با تاخیر مواجه کند.

طبق برنامه قبلی انتخابات سال 2013 برگزرا می‌شود اما تحلیل‌گران معتقدند احتمال دارد نجیب بعد از رشد اقتصادی که در سال 2010 در طی 10 سال به اوج خودش رسید به دنبال فرمان و حکمی سریع‌تر از این زمان باشد.

گروه برسیح ، یا پاکیزه، گفته است ده‌ها هزار نفر را عصر شنبه 18 تیر در مرکز شهر به خیابان‌ها می‌کشاند تا خواستار اصلاحات در روند انتخابات شوند.این بزرگ‌ترین تظاهرات ضد دولتی از زمانی که انور ابراهیم معاون نخست وزیر بود و در سال 1998 اعتراض‌های مردمی به خشونت کشیده شد، است.

رئیس پلیس، اسماعیل عمر در گفت‌گو گو با رویترز گفته است مقامات از اجرای هرگونه اقدام احتیاطی امنیتی خودداری نخواهند کرد.

 

کد خبر 139839
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز