دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک نظر سنجی در آستانه سخنرانی سالانه جورج بوش در جمع نمایندگان مجالس نمایندگان وسنای آمریکا نشان می‌دهد اغلب آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در مسیر اشتباه حرکت می‌کند.

براساس این نظر سنجی که توسط خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و ای او ال  انجام گرفته بسیاری از مردم چندان مطمئن نیستند که بوش و دموکرات‌های حاکم بر مجالس نمایندگان و سنای آمریکا(کنگره) با یکدیگر جهت حل مشکلات پیش روی جامعه آمریکا همکریکا همکاری کنند.

آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که رییس جمهورشان لج باز وکله شق است. با توجه به نتایج این نظر سنجی می‌توان گفت که معدودی از آمریکایی‌ها به رییس جمهورشان اعتماد دارند و بسیاری از آن‌ها در صداقت بوش شک دارند.در واقع در مقایسه با آمار 53 درصدی دوسال قبل اکنون تنها 44 درصد از مردم معتقدند رییس جمهورشان به آن‌ها راست می‌گویند.

علاوه بر این دو سوم مردم آمریکا ،66 درصد،تصور می‌کنند کشورشان در مسیر اشتباه حرکت می‌کند. تنها 29 درصد معتقدند آمریکا در مسیر درستی حرکت می‌کند.

نزدیک به 60 درصد مردم آمریکا نیز بر این باورند که موسسات عمومی قادر به حل مشکلات کشور نیستند و تنها  47 درصد از آن‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که بوش وکنگره با یکدیگر جهت حل مشکلات کشور همکاری کنند.42 درصد مردم بر این باورند که با حضور اکثریت دموکرات در کنگره کشورشان بهتر اداره خواهد شد ، 12 درصد نیز می‌گویند با حضور دموکرات‌ها در کنگره اوضاع بدتر خواهد شد و 39 درصد آن‌ها می‌گویند کنگره دموکرات با کنگره جمهوری خواه فرقی ندارد.

کد خبر 13971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز