چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: با وجود آنکه چند روز از عنوان شدن طرح باغ ویلا می‌گذرد اما هنوز هیچ‌یک از مسئولان ارشد سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور دراین باره اظهارنظر نکرده‌اند.

در این بین کارشناسان و صاحب‌نظران عرصه منابع طبیعی می‌گویند این طرح فاقد وجاهت علمی و کارشناسی است‌ و به‌نظر می‌رسد کسانی با دادن کد‌های غلط به مسئولان می‌کوشند منافع خود را تامین کنند. ‌کاظم نصرتی نصرآبادی، رئیس جامعه جنگلبانی ایران، در گفت‌وگو با همشهری ضمن ابراز نگرانی از اجرایی شدن این طرح گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، این طرح هیچ مبنا و پایه کارشناسی ندارد زیرا کشور با معضل کم آبی دست به گریبان است. این معضلی است که دولت بارها بر آن صحه گذاشته تا آنجا که اعلام شده خشکسالی‌های مداوم، 75درصد از عرصه‌های کشور را تحت الشعاع قرارداده و تبعات ناگوار آن دامنگیر این عرصه‌ها شده است.

وی ادامه داد: این طرح پیش از هر چیز این ذهنیت را ایجاد می‌کند که عده‌ای سودجو به‌دنبال منافع خود هستند و برای دستیابی به اهداف خود، آدرس و کد غلط به مسئولان می‌دهند. مسئولان هم براساس همین کد‌های غلط، و البته با نیت خیرخواهانه و باهدف رفع معضل مسکن، چنین طرح‌های فاقد کارشناسی و مغایر با مصالح منابع طبیعی را عنوان می‌کنند. نصرتی افزود: اجرای این طرح در تهران، وضعیت موجود را بدتر خواهد کرد؛ چرا که در وضعیت کنونی، 50 درصد آب شرب شهروندان استان تهران از طریق چاه‌ها تامین می‌شود. این درحالی است که آب برخی از چاه‌ها به نیترات آلوده است و هیچ منبع دیگری هم برای تامین آب استان تهران متصور نیست. بر این اساس، اجرای این طرح در تهران معضلات موجود را دوچندان خواهد کرد و هیچ توجیه منطقی هم ندارد.

کد خبر 139699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز