مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج بررسی و پیگیری های کارشناسی درباره علت آتش سوزی خودروهای 405 اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع در جلساتی که با حضور کمیته ای متشکل از معاون تولید، مدیرکل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، مسئولین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، نمایندگان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت بازرسی و کنترل کیفیت تشکیل شد، بررسی های لازم در خصوص نقص فنی و دلایل آتش سوزی خودروهای 405 انجام شد.

براساس گزارش های دریافتی از نتایج جلسات، بازدیدها، بازرسی ها و مباحث کارشناسی کمیته مزبور ایراد مربوط به آتش سوزی خود بخودی سیستم سوخت رسانی عمدتا مربوط به خودروهای تولیدی تا پایان سال 1384 و براساس آمارهایی که در اختیار این کمیته قرار گرفته، خودروهای تولیدی 1385 در شرایط کنترل شده و قابل قبولی قرار دارند.

در عین حال وزارت صنایع و معادن مقرر کرده است که بررسی‌های کاملتر و جامع تری در این خصوص صورت گیرد و در صورتی‌که وقایعی در خارج از آمار و اطلاعات رسیده نیز در مراجعی ثبت شده به این کمیته ارجاع و مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

در این جلسات قرار شد نیروی انتظامی ضمن همراهی و همکاری جدی در پشتیبانی و تقویت طرح فراخوان ایران خودرو اطلاعات واصله خود را در اسرع وقت در اختیار کمیته فوق قرار دهد.
 
ضمنا طی جلسات این  کمیته قرار شد: گزارش های رسیده مبنی بر آتش سوزی ناشی از تصادفات جاده ای بطور کلی از بحث مربوط به ایراد سیستم سوخت رسانی به‌صورت جداگانه بررسی شود و کمیته مشترکی نیز توسط ایران خودرو و نیروی انتظامی در این خصوص تشکیل شده که مشترکا در حال بررسی و پایش اینگونه گزارش ها هستند.

کد خبر 13966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز