دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری از فردا تا بیست و چهارم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری واقع در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

شهروند

حسین کلخورانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره برگزاری این جشنواره به همشهری گفت: امسال نیز این جشنواره با به روز رسانی اهداف سال گذشته این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
وی افزود: مهم‌ترین اهداف جشنواره امسال در مواردی چون آموزش حقوق و تکالیف شهروندی، آگاه‌سازی‌ مردم در بحث تطبیق ارزش‌های دینی اسلامی و روش‌های ارتقای سطح مشارکت است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که امسال هم پیش‌بینی می‌شود به‌دلیل ایام شعبانیه و مناسبت‌های مذهبی، شهروندان بیشتری در این جشنواره حضور داشته باشند.دبیر برگزاری دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری نیز درباره ویژگی های این جشنواره اظهار داشت: تاکید ما در این دوره این است تا مشارکت مردمی به نحو چشمگیری افزایش یابد؛ چراکه تجربه برگزاری نخستین دوره از این جشنواره موجود بوده و از طرف دیگر شهرداری تهران با حضور موفقیت‌آمیز در سطح بین‌المللی در بین 10شهرداری برتر دنیا و عقد پیمان‌های خواهرخواندگی با سایر کلانشهرها، انتظار افکار عمومی از این جشنواره را افزایش داده است. مجید قبادی‌فرد افزایش ابتکار عمل سازمان‌ها در حل مسائل با جلب همکاری‌های مردمی، حرکت در مسیر توسعه پایدار شهری با مشارکت مؤثر و فعال شهروندان را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و ادامه داد: همچنین ما به دنبال ارتقای کیفی مؤلفه‌های زندگی شهری در کلانشهر تهران منطبق بر معیارهای اسلامی- ایرانی و در خور شأن شهروند تهرانی هستیم.

رونمایی از 45کتاب جدید در حوزه مبلمان و طراحی شهری

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز گفت: امسال سازمان زیباسازی با 45عنوان کتاب و جزوه تخصصی در دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری شرکت می‌کند.
محمدجواد شوشتری گفت: کتاب‌هایی در زمینه زیباسازی، رنگ، نور، استانداردهای مبلمان شهری و نظامنامه فنی برای ارائه فعالیت‌های زیباسازی و معرفی تک‌تک نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و تکنیک‌های به‌کار رفته در سطح شهر تهران در غرفه این سازمان در دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

خدمات رایگان برای مشتریان شهروند

مدیرعامل شرکت شهروند نیز از ارائه برنامه‌های جدید برای خدمات رایگان به شهروندان تهرانی خبر داد. گودرزی با اشاره به غرفه شرکت شهروند در دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری، توضیح داد: در دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری، سامانه فروش تلفنی 4884 را خواهیم داشت که شهروندان می توانند با تماس با این سامانه اقلام مورد نیاز خود را سفارش دهند و آنها را در هر منطقه از تهران دریافت کنند.

وی گفت: همچنین سامانه فروش مجازی که در اواخر سال 89 راه اندازی شد، با قدرت و تجربه بیشتر ادامه خواهد یافت. در این سامانه نیز شهروندان با مراجعه به سایت shahrvand.ir می‌توانند اجناس مورد نیازشان را سفاش بدهند تا نزدیک‌ترین فروشگاه شهروند به محل سکونت‌شان، اقلام مورد نیازشان را به در منازل آنها ارسال کند.
گودرزی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه 200004884 و سامانه تلفن گویای 23623 تاکید کرد که شهروندان تهرانی می توانند با استفاده از این دو سامانه اطلاعات دقیقی از فروشگاه‌های شهروند دریافت کنند.

توسعه فضای سبز با آموزش شهروندان

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران نیز با اشاره به موضوع آموزش شهروندی در دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری گفت: در جشنواره امسال برای افزایش اطلاعات و بهبود روابط کودکان و نوجوانان با فضای سبز شهری، اقدام به برگزاری گارکاه آموزشی خواهد شد.در این کارگاه‌ها به آموزش کاشت نهال و نشاء فصلی و نیز آموزش دوستی با فضای سبز پرداخته خواهد شد. علی محمد مختاری افزود: در جشنواره امسال همچنین یک کارگاه تخصصی ویژه در رابطه با اهمیت استفاده از گونه‌های سازگار و مقاوم فضای سبز در بوستان‌ها و حاشیه بزرگراه‌ها به منظور کاهش هزینه‌های نگهداری برگزار خواهد شد. جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری به‌دلیل گرمای هوا هر روز از ساعت 4 بعد‌از ظهر تا ساعت 11:30 شب آماده حضور شهروندان خواهد بود.

کد خبر 139465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز