همشهری آنلاین: ساخت این نیروگاه 318 مگاواتی از سال 88 آغاز شد و برای بهره بردای از آن 2 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

بهره برداری از مرحله نخست نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار با حضور رئیس جمهور و برخی مقامات محلی دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، ساخت این نیروگاه 318 مگاواتی از سال 88 آغاز شد و برای بهره بردای از آن 2 هزار میلیارد ریال هزینه شده است. این نیروگاه می تواند علاوه بر تأمین برق مورد نیاز شهرستان چابهار برق دیگر شهرستان های استان زاهدان را نیز در مواقع نیاز تأمین کند.با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار امکان صدور برق به پاکستان و رفع افت ولتاژ برق و تأمین برق پایدار در جنوب استان زاهدان مهیا می شود.این نیروگاه در 30 کیلومتری شرق چابهار است.

افتتاح سه طرح بزرگ عمرانی

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور برای افتتاح سه طرح بزرگ عمرانی شامل سد زیردان و نیروگاه این شهرستان و همچنین آغاز عملیات اجرایی سد کهیر صبح امروز وارد چابهار شد.

سد مخزنی زیردان واقع در 140 کیلومتری چهابهار و 42 کیلومتری روستای پیرسهراب، دومین سد بتنی RCC کشور است.
هدف از احداث این سد، تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی شهرستانهای چابهار و کنارک عنوان شده است.

آب قابل تنظیم این سد سالانه 40 میلیون متر مکعب است که 20 میلیون مترمکعب برای کشاورزی و 20 میلیون متر مکعب برای آشامیدن و صنعت در نظر گرفته شده است.

بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار از دیگر پروژه های زیربنایی است که در این سفر رییس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

این نیروگاه 315 مگاواتی با 66 میلیون یورو و 33 میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی ساخته شده و به عنوان بزرگترین نیروگاه سیستان و بلوچستان و تامین کننده 30 درصد نیاز انرژی استان به شمار می رود.

 

کد خبر 139393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز