همشهری آنلاین : رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ایجاد دانشکده مدیریت علم و فناوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: در این دانشگاه همچنین برنامه هایی برای جذب دانشجویان خارجی و اجرای پروژه های تحقیقاتی با سایر کشورها در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا رهایی عصر روز گذشته در حاشیه برگزاری سمینار حمایت های قانونی تجاری سازی یافته های پژوهشی در جمع خبرنگاران، ورود به علم و فناوری را از اولویت های این دانشگاه ذکر کرد و افزود: به منظور توسعه سیاستگذاری در علم و فناوری، مجوز تاسیس دانشکده مدیریت علم و فناوری نیز از هیئت امنای دانشگاه گرفته شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به رشته ها و محتوای آموزشی این دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت: در این دانشگاه برای راه اندازی رشته های مدیریتی مانند MBA، مدیریت نوآوری و فناوری و مدیریت آینده پژوهی مجوز صادر شده بود که با تاسیس این دانشکده، این رشته ها در قالب دانشکده مدیریت علم و فناوری به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه ریزی برای تاسیس این دانشکده آغاز شده است، خاطر نشان کرد: جلساتی برای راه اندازی این دانشکده برگزار شده است که امیدواریم بتوانیم ظرف 3 ماه آینده با تجمیع گروه‌های آموزشی نسبت به ایجاد دانشکده جدید مدیریت علم و فناوری اقدام کنیم.

رهایی همچنین در خصوص ارتباط دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سایر کشورها، گفت: دانشگاه امیرکبیر در زمینه توسعه آموزش‌های بین المللی گام‌های خوبی برداشته است به گونه ای که دوره های مشترک در سطح تحصیلات تکمیلی با کشورهای اروپایی و آسیایی برگزار کرده است.

وی جذب دانشجویان خارجی را یکی از مشکلات در زمینه توسعه دوره های بین المللی عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه دانشگاه برنامه ریزی‌هایی را در زمینه جذب دانشجویان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه در دستور کار دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اجرای پروژه های تحقیقاتی با سایر دانشگاه های جهان را از دیگر برنامه های این دانشگاه در حوزه توسعه آموزش های بین المللی نام برد و افزود: تاکنون گام مهمی در زمینه تحقیقات بین المللی مشترک از سوی دانشگاه ها برداشته نشده از این رو این دانشگاه برنامه ریزی‌هایی را در این زمینه تدوین کرده است.

وی با اشاره به جزئیات این برنامه ها اظهار داشت: بر این اساس اولویت های تحقیقاتی کشورهای مختلف به ویژه کشورهایی که با دانشگاه امیرکبیر تفاهم نامه امضا کردند، شناسایی و بر اساس توانمندی های موجود نسبت به اجرای پروژه های مشترک اقدام می شود.  

کد خبر 139383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز