همشهری آنلاین: یک کارشناس مسوول تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: وجود فیبر موجود در قارچ در پیشگیری از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش موثر است.

قارچ و تقویت حافظه

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قارچ یکی از غذاهای حاوی مواد پروتئینی محسوب می‌شود که در بعضی از دسته‌ بندی‌ها جزء گروه مواد گوشتی و در بعضی دیگر از دسته بندی‌ها در گروه سبزی‌جات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر 100 گرم قارچ حاوی چهار گرم کربوهیدرات است که از نوع قندهای پیچیده محسوب می‌شود. همچنین حاوی 3.5 درصد پروتئین، 1.8 گرم فیبر خوراکی و 88 میلی گرم فسفر است.

نقیایی تصریح کرد: از آنجایی که قارچ جز منابع غذایی گیاهی به شمار می رود نوع پروتئین آن نیز پروتئین گیاهی است و برخی اسیدهای آمینه ضروری را برای بدن فراهم می‌کند.

وی گفت: وجود فیبر موجود در آن در پیشگیری از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش بخصوص روده بزرگ نقش مهمی دارد. همچنین می‌تواند به کاهش تری‌گلیسیرید و قند خون کمک کند.

یک کارشناس تغذیه اضافه کرد: فسفر موجود در قارچ کارایی مغز را افزایش داده و برای کودکان و دانش آموزان می تواند در تقویت حافظه و کارآیی مغز موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که قارچ تقریبا چربی در خود ندارد منبع خوبی برای افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق محسوب می شود.

کد خبر 139189
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز