دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجید مجیدی کارگردان صاحب‌نام سینمای ایران و خالق فیلم بچه‌های آسمان اظهار تمایل کرد تا در آینده فیلمی در باره کرمانشاه بسازد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی که برای شرکت در برنامه‌ای که با هدف بزرگداشت او تحت عنوان هفته‌ای با فیلم‌های مجید مجیدی در کرمانشاه برپا شده بود به این شهر سفر کرد گفت‌: این شهر یادگار سال‌های دفاع مقدس است و حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد و من در سفرم با نویسنده‌ای که خاطرات بکری را از سال‌های حماسه دفاع مقدس برایم تعریف می‌کرد برخورد کردم و به شدت ترغیب شدم که فیلم و اثری را در حال و هوای کرمانشاه بسازم.

کارگردان فیلم رنگ خدا همچنین در نشستی با فرهنگیان و علاقه‌مندان آثارش در این شهر توضیح داد: من در آثارم سعی کرده‌ام به زبان فطرت نزدیک شوم چرا که زبان مشترک همه انسان‌هاست نه زبان یک قبیله یا قوم خاص بنابراین می‌تواند با دنیا ارتباط برقرار کند.

مجیدی ضمن تمجید از کانون، هدف اصلی آن را انسان‌سازی دانست و با توجه به رسالت سنگین آن در پرورش خلاقیت‌های کودکان، خواستار توسعه و گسترش فعالیت‌های کانون شد.

کارگردان فیلم پدر در عین حال پیشنهاد کرد در کرمانشاه، کانون فیلمی برای کودکان ایجاد تا زمینه رشد هنرمندان و علاقه‌مندان به سینما در این شهر فراهم شود.

هفته بزرگداشت مجیدی در کرمانشاه با نمایش 6 فیلم او با نام‌های باران، بچه‌های آسمان، آخرین آبادی، رنگ خدا، پدر و خدا می‌آید همراه بود، آثاری که در روزهای 23 تا 28 دی در فرهنگ‌سرای کودک کرمانشاه به همت کانون این شهر به نمایش در آمد.

مجیدی در روز پایانی این برنامه با حضور در این شهر با دو گروه از فرهنگیان و علاقه‌مندان آثارش گفت‌وگو کرد و از او با دادن هدایایی تقدیر شد.

کارگردان فیلم باران در گفت‌وگو با هنرمندان از وضعیت سینمای کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: من به آینده سینما خوشبین نیستم این هنر باید مورد حمایت مسؤولین و نمایندگان مجلس قرار گیرد و تا وقتی که فرهنگ و هنر در این کشور یک عنصر دست چندمی است بایستی انتظار تبدیل سینماها را به پاساژ داشته باشیم.

در مراسم تقدیر از مجیدی، مدیر کانون استان کرمانشاه نیز ضمن اشاره به فیلم‌های تأثیرگذار این کارگردان ایرانی و موفقیت‌های بین‌المللی آثار او گفت: معنویت، کودک و فقر با عزت از مشخصه‌های اصلی آثار مجیدی است.

صدرا.. اسد‌بیگی از برنامه‌های کانون این استان برای ایجاد امکان آشنایی کودکان با چهره‌های ماندگار ادبی و هنری کشور از طریق دعوت آنها به کرمانشاه خبر داد.

کد خبر 13886

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز