همشهری آنلاین: پزشکان ادعا کردند با افزودن یک قاشق شکر به آنتی بیوتیک‌ها می‌توان قدرت این داروها را برای مقابله با عفونت‌ها افزایش داد.

شکر

به گزارش ایسنا، این پزشکان در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند دو قند گلوکز و فروکتوز که از نوع قندهای موجود در گیاهان هستند، باکتری‌ها و میکروب‌های عفونت‌زا را در برابر آنتی بیوتیک‌ها تضعیف و آسیب‌پذیر می‌کنند. این قندها در واقع می‌توانند میزان اثرگذاری آنتی‌بیوتیک‌ها روی عفونت‌ها را افزایش دهند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این عفونت‌ها اغلب زمانی بروز می‌کنند که آنتی بیوتیک‌ها در برابر باکتری‌ها بی‌تاثیر شوند. باکتریهایی که عامل این عفونت‌ها هستند ابتدا غیرفعال می‌شوند تا آنتی بیوتیک‌ها را بی‌تاثیر کنند بعد دوباره به مرور زمان فعال می‌شوند و باعث بروز بیماری مجدد می‌شوند.

متخصصان دانشگاه بوستون دریافته‌اند که با کمک قندها می‌توان این باکتری‌ها را از مخفی‌گاهشان بیرون کشید. آنها متوجه شدند که تحریک کردن این باکتری‌ها با قند در واقع آنها را در برابر حملات آنتی بیوتیکی آسیب‌پذیر می‌سازد.

این متخصصان موفق شدند با روش فوق باکتری‌های مقاوم شده E.coli را که عامل شایع عفونت‌های ادرارای است ظرف فقط دو ساعت تا 99/9 درصد ریشه کن کنند. بدون قند داروهایی که برای نابودسازی این باکتری استفاده می‌شدند، بی‌تاثیر بودند.[نارسایی کلیه ناشی از عفونت ادراری در کودکان ]

شرح این آزمایش مهم در مجله تخصصی نیچر منتشر شده است.

کد خبر 138817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز